معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۸۳ هزار خانوار دارای سالمند در قالب طرح حمایت افراد بالای ۶۰ سال، از خدمات حمایتی و اجتماعی این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، فاطمه فولادی اظهار داشت: شاخص سالمندی جهت حمایت این نهاد توسط شهید رجایی در طرحی به همین عنوان با موضوع حمایت از سالمندان بالای ۶۰ سال لحاظ شده که در صورت استحقاق تحت پوشش قرار می‌گیرند.

او  افزود: سالمندان از خدمات کمک‌هزینه معیشتی، کمک‌هزینه درمان، اشتغال، مسکن، وام کارگشایی، فرهنگی، خدمات تحصیلی فرزندان، جهیزیه دختران و سایر سرفصل‌ها بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام (ره) لرستان با اشاره به ارائه خدمات موردی به سالمندان خارج از حمایت نیز گفت: ۶۰ درصد جمعیت سالمندان روستایی هستند که از تمام خدمات امداد استفاده می‌کنند.

فولادی ادامه داد: ۴۶ هزار و ۲۵۸ نفر از سالمندان تحت حمایت، زنان سرپرست خانوار هستند و باتوجه به اینکه شرایط خاص دوران سالمندی و حمایت از این قشر حائز اهمیت است این زنان از نظر معیشتی و دریافت کمک‌های حمایتی در اولویت هستند.

هم اکنون ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.