مهم‌ترین حوادث ۱۲ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۲ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۱۲ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۱۲ کیلو تریاک توسط ماموران انتظامی شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درباره کشف تریاک در شیراز، اظهار کرد: مأموران انتظامی شیراز هنگام گشت زنی در ورودی این شهرستان، به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۱۲ کیلو تریاک کشف شده است، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

احتکارکننده ۱۰ تن محلول ضد عفونی کننده در شیراز دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: احتکار کننده ۱۰ تن محلول ضد عفونی کننده در شیراز بازداشت شد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به دستگیری احتکارکننده  ۱۰ تن محلول ضد عفونی کننده در شیراز، در این باره اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز شهروندان به محلول ضد عفونی کننده و سوء استفاده بعضی افراد در این زمینه، ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ عباسیه شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک دستگاه کامیون در حال تخلیه مواد ضد عفونی کننده در یک منزل خالی از سکنه می‌باشد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک کامیون که در حال تخلیه بار بود موفق شدند ۱۰ تن محلول ضد عفونی کننده که مالک قصد احتکار داشته است را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرقت خودرو در یاسوج و کشف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف خودرو مسروقه که در یاسوج به سرقت رفته بود، در شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی درباره سرقت خودرو در یاسوج و کشف آن در ممسنی، بیان کرد: ماموران انتظامی ممسنی با انجام اقدامات فنی و تخصصی به یک سواری پراید در یکی از محور‌های این شهرستان مظنون شدند.

او تصریح کرد: ماموران با استعلام از شماره پلاک خودرو، متوجه شدند این سواری دارای سابقه سرقت از یاسوج است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در یک عملیات موفق پلیسی خودرو بوسیله ماموران توقیف شد، افزود: در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴۴ راس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی دردز سایبان این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله دانی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۴۴ راس احشام قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر که قصد انتقال احشام را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را داشت دستگیر کردند، افزود: ارزش ریالی احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری ۴۷ خرده فروش مواد مخدر در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۴۷ خرده فروش مواد مخدر در فیروزآباد طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد درباره دستگیری خرده فوشان مواد مخدر در فیروزآباد، گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و برای بالا بردن احساس امنیت در بین شهروندان، به صورت مستمر در شهرستان فیروزآباد اجرا شد.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی طی یک هفته گذشته موفق شدند ۴۷ خرده فروش را دستگیر کنند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک کیلو و ۷۵۰ گرم انواع مواد مخدر، ۷۵۰ سی سی شربت متادون و ۹۰۰ عدد قرص متادون غیر مجاز کشف شده است.

سرهنگ جوکار با اشاره به توقیف ۹ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند، هدف از اجرای اینگونه طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه برای افراد سودجو دانست.

جمع آوری ۱۰۸ معتاد کارتن خواب در شیراز در طرح ارتقای امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: ۱۰۸ معتاد متجاهر و کارتن خواب در شیراز در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی جمع آوری شدند.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز درباره جمع آوری ۱۰۸ معتاد کارتن خواب در شیراز، بیان کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی شیراز با اولویت پاکسازی محله‌های آلوده با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی، اقدام به جمع آوری ۱۰۸ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب کردند.

او با بیان اینکه دستگیرشدگان تحویل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شدند، گفت: اجرای این طرح مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است.

سرهنگ شجاعی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده کسانی که اقدام به تهیه، مصرف و توزیع مواد مخدر می‌کنند از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس را مطلع سازند.

متلاشی شدن اعضای باند سرقت و کشف ۱۸ فقره سرقت در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل مخابراتی در آباده خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده درباره متلاشی شدن اعضای باند سرقت در فیروزآباد، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل مخابراتی در این شهرستان، دستگیری باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و تخصصی و با هماهنگی مقام قضائی، موفق شدند اعضای باند ۳ نفره سارقان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه سارقان در بازجویی فنی و تخصصی، به ۱۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل مخابراتی اقرار کردند، اضافه کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است که پلیس در این رابطه به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است.

۵ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور کازرون

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد ۳ دستگاه سواری با یکدیگر در محور مواصلاتی کازرون، یک نفر کشته و ۴ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس درباره تصادف زنجیره‌ای در محور کازرون، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف در محور مواصلاتی کازرون، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری زانتیا با ۳ سرنشین، تیبا با ۲ سرنشین و پژو پارس نیز با ۲ سرنشین به شدت با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمال فارس ادامه داد: در این حادثه راننده سواری زانتیا فوت و ۴ سرنشین دیگر تیبا و زانتیا مجروح و راهی بیمارستان شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده سواری زانتیا به علت تغییر مسیر ناگهانی اعلام کردند.

کشف ۹۶ درصد جرایم سایبری در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۹۶ درصد جرایم سایبری در ۶ ماهه اول امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران پلیس فتا از ابتدای امسال تاکنون با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند ۹۶ درصدجرایم درحوزه فضای مجازی و سایبری را شناسایی و کشف کنند.

او با اشاره به اینکه هرچند برداشت اینترنتی غیرمجاز در ۶ ماهه اول امسال نسبت به بازه زمانی مشابه در پارسال به دلیل راه اندازی رمز اینترنتی یک بار مصرف با کاهش ۶۷ درصدی همراه بوده است، اما با این وجود، اولین جرم سایبری در این شهرستان است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت به وقوع جرایم کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۵۷ درصد پرونده‌های پلیس فتا را اینگونه موضوعات در برگرفته است.

زینلی تصریح کرد: از کارت‌هایی برای خرید‌های اینترنتی استفاده کنید که به حساب‌های پس انداز یا حساب‌های پشتیبان شما متصل نشده باشد تا در صورت سوء استفاده دیگران ضرر و زیان مادی کمتری به شما تحمیل شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه استفاده از رمز دوم پویا می‌تواند در آسیب پذیری کاربران فضای مجازی نقش موثر و مفیدی داشته باشد، از شهروندان خواست اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران نگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار