مشخصات فنی خودرو هیوندای i30 و تویوتا کمری GLX در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه هیوندای i30 با تویوتا کمری GLX است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

معرفی هیوندای i30: 

هیوندای i ۳۰ به لطف دقیق بودن استاندارد‌های مهندسی و کیفیت ساخت عالی، منطبق با طراحی خاص یورو و سطح استثنایی تجهیزات و پایان، برای نبرد با مارک‌های کاملاً تثبیت شده اروپا آماده است.  از نظر ظاهری، کیفیت، دینامیک رانندگی، ایمنی، سبک و تصویر مناسب اکنون هیوندای را در رده اتومبیل‌های خانوادگی به سطح جدیدی می‌رساند و قادر است هر چیزی را در کلاس خود برابر یا بهتر کند.

مقایسه هیوندای i30 و تویوتا کمری GLX + مشخصات فنی

در وهله اول برای هیوندای، یک برنامه پایداری الکترونیکی به طور استاندارد در تمام مدل‌های Hyundai i ۳۰ قرار می‌گیرد که باعث بهبود واقعی ایمنی می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های ایمنی در محدوده وسیع می‌توان به مهار‌های فعال در جلو برای کاهش خطر آسیب اشاره کرد. کیسه هوای پرده‌ای سرنشین، یک سوئیچ غیرفعال شدن کیسه هوای مسافری، سیستم یادآوری کمربند ایمنی، پیش آگهی‌های تسمه و نقاط ثابت کننده صندلی کودک ISOfix در عقب نیز در این خودرو به چشم می خورد.

مقایسه هیوندای i30 و تویوتا کمری GLX + مشخصات فنی

امکانات و تجهیزات اضافه شده در تمامی مدل‌های هیوندای i۳۰ شامل چراغ مه شکن جلو، قفل از راه دور، خنک کننده دستکش، آینه‌های درب با گرمایش الکتریکی و یک کامپیوتر مسافرتی است.

مقایسه هیوندای i30 و تویوتا کمری GLX + مشخصات فنی

معرفی تویوتا کمری GLX: 

کمری مرتباً به عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه در بازار خاورمیانه رتبه بندی می‌شود. این وسیله نقلیه "کره و نان" تویوتا است، بنابراین استراتژی بازاریابی و فروش آن محتاطانه است و هدف اصلی آن مرکز اطلاعات جمعیتی خریداران است، زیرا بیشتر خریداران کمری علاقه زیادی به خودرو ندارند. کمری در بازار  یک سدان سایز متوسط ​​لوکس محسوب می‌شود.

مقایسه هیوندای i30 با تویوتا کمری GLX + مشخصات فنی

نام "کمری" از رونویسی آوایی کلمه ژاپنی kanmuri به معنای "تاج" گرفته شده است، همانطور که نام Toyota Crown و Toyota Corona نیز چنین بود. همچنین قابل توجه است که کلمه "کمری" anagram برای "ماشین من" است. کمری در سال ۲۰۰۷ مورد بازنگری و بازسازی عمده‌ای قرار گرفت.

مقایسه هیوندای i30 با تویوتا کمری GLX + مشخصات فنی

نسل ششم کمری مدلی است که به طرز چشمگیری طراحی شده است. طول بدون تغییر نسبت به مدل قبلی باقی مانده، اما فاصله دو محور بیشتر است. قسمت عقب خودرو دارای یک خط صندوق عقب دو لبه است. به طور کلی کمری جدید کاملاً تازه و خشن‌تر از مدل قبلی خود به نظر می‌رسد و بسیار همگام با زمان است.

مقایسه هیوندای i30 با تویوتا کمری GLX + مشخصات فنی

این خودرو از همان موتور ۲.۴ لیتری VVT-i I۴ بهره می‌برد که نسل قبلی با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور با ۳ سطح اصلاح: GL، GLX و SE اسپرت‌تر تولید می‌کند. با نسبت فشرده سازی بالاتر، پیستون‌های سبک‌تر و پروفیل‌های بادامک اصلاح شده (پر از زمان بندی متغیر سوپاپ)، عملکرد موتور بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. دو گزینه انتقال وجود دارد - دستی پنج سرعته و پنج سرعته اتوماتیک، گزینه دوم بیشتر مناسب شخصیت و موقعیت خودرو است.

خودرو
هیوندای i30 تویوتا کمری GLX
کشور سازنده
کره جنوبی ژاپن
سال (طراحی)
2008 2007
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
2000سی سی 2362سی سی
حداکثر قدرت
143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
186 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه 4000 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده اتوماتیک 5 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
12 ثانیه 9 ثانیه
حداکثر سرعت
240 کیلومتر در ساعت 205 کیلومتر در ساعت
وزن
1214 کیلوگرم 1510 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4239 طول - 1778 عرض - 1468 ارتفاع 4815 طول - 1820 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2649 میلیمتر 2776 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
55 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3 یورو 4
میزان تولید CO2
170 گرم در هر کیلومتر 212 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS - ESP - EBD ABS - EBD
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا
سیستم صوتی
ورودی iPod,AUX, USB - سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترل روی فرمان - آمپلی فایر و تیوتر و قابلیت پخش 6 CD - مجهز به 4 بلندگو - رادیو و ضبط سی دی با 6 بلندگو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار