معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از آغاز ساخت یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکن در شهر اردبیل و در قالب طرح اقدام ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان گفت: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تامین زمین برای احداث مسکن اقدام ملی در شهر‌های مختلف استان اردبیل شروع شده و بخشی از این اراضی نیز با همکاری دستگا‌ه‌های اجرایی تامین شده است.

او به مشارکت بنیاد مسکن در اجرای این پروژه‌ها در شهر‌های مختلف استان اشاره کرد و افزود: در مجموع با تلاش مسئولان استانی قرار است ۱۲ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در شهر‌های مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: علاوه بر اینکه ۵۴۰ واحد مسکونی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل در دست اجراست، عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی جدید نیز در قالب این طرح در شهر اردبیل مراحل نهایی صدور مجوز بوده و در چند روز آینده آغاز می‌شود.

قلندری از اختصاص زمین برای احداث یک هزار واحد مسکونی دیگر خبر داد و افزود: در قالب طرح اقدام ملی مسکن شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیات اجرایی تعدادی از این واحد‌ها را در شهر‌های مختلف شروع کرده است.

او با بیان اینکه در صورت نیاز و افزایش متقاضیان واجد شرایط زمین مورد نیاز را بصورت رایگان تامین می‌کنیم، تصریح کرد: زمین برای احداث واحد‌های بیشتر در شهر‌های استان وجود دارد و مشکل تامین زمین برای متقاضیان بیشتر در استان اردبیل نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: شهرداری‌های استان همکاری‌های لازم را در خصوص شروع عملیات اجرایی واحد‌های اقدام ملی مسکن انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: تا کنون ۱۳ هزار و ۲۴۵ نفر در سطح استان اردبیل برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد حدود ۹ هزار نفر متقاضیان حائز شرایط شناخته شده است.

محبوب حیدری افزود: اراضی شناسایی شده سطح استان (تامین زمین) حدود ۱۱ هزار واحد که از این تعداد قرارداد ساخت هزار و ۱۰۰ واحد منعقد و بالغ بر ۶۷ هکتار از اراضی مذکور نیز بزودی قرارداد منعقد می‌شود.

ابوالفضل کوهی، مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل نیز در این جلسه با توجه به پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: در طرح اقدام ملی مسکن به عنوان اولین استان نسبت به عقد قرارداد به مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال که ۵۴ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به ۴ پروژه این طرح به تعداد ۵۴۰ واحد اقدام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.