تدوین برنامه راهبردی کاهش تصادفات به اهتمام دستگاه‌های متولی استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تدوین برنامه راهبردی کاهش تصادفات استان به اهتمام دستگاه‌های متولی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت: این برنامه راهبردی با هدف کاهش آمار تصادفات درون و برون شهری در بازه زمانی سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ تدوین می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلفند تصادفات صورت گرفته در محور‌های مختلف را ارزیابی کرده و بعد از تحلیل و بررسی کامل عوامل مؤثر در حادثه، اطلاعات لازم برای ثبت در این برنامه جمع آوری کنند.

معاون استاندار گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز، دستگاه‌های مجری طرح و شرح وظایف شان مشخص شده است.

میرجعفریان افزود: این برنامه با هدف تسریع در روند اجرای عملیات دو بانده سازی در محور‌های مختلف، ایمنی راه ها، برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات در سطح استان انجام می‌شود.

او گفت: در راستای این برنامه راهبردی برای ترمیم محور‌های مواصلاتی، اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث استراحتگاه‌های موقت بین راهی و تصمیم گیری خواهد شد.

معاون استاندار از دستگاه‌های اجرایی متولی خواست: با استفاده از ظرفیت نخبگان و خبرگان، موارد مدنظر در این برنامه‌ها در اسرع وقت تهیه کنند تا اجرای کار شتاب بگیرد.


بیشتر بخوانید


میرجعفریان در بخش دیگری از سخنانش به فعال شدن انجمن خیرین ایمنی راه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: این انجمن برای اولین بار در استان فعال می‌شود.

او تأکید کرد: این انجمن با هدف استفاده از ظرفیت خیرین در تأمین ایمنی راه‌های استان فعالیت خواهد کرد.

در ابتدای این جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که با حضور کلیه اعضا برگزار شد، مصوبات جلسه قبل مورد ارزیابی قرار گرفت و درخصوص اقدامات دستگاه‌ها در راستای تحقق مصوبات بحث و رایزنی شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.