رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۶ ماموریت شهری و جاده‌ای در ۶ ماهه نخست امسال توسط اورژانس به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   تقی دولت آبادی رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت : از این تعداد ماموریتی که در سطح خراسان شمالی انجام شده، ۲ هزار و ۹۹۴ ماموریت آن حوادث تصادفی و ۱۲ هزار و ۱۸۲ ماموریت نیز حوادث غیر تصادفی بود.

او  با اشاره به ماموریت‌های غیرتصادفی گفت: این ماموریت‌ها شامل بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌ها، زنان و زایمان و... و حوادث مانند سقوط، غرق شدگی، نزاع و... می‌شوند و در ۶ ماه ابتدای سال ۷ هزار و ۶۲۱ ماموریت شهری و ۴ هزار و ۵۶۱ ماموریت جاده‌ای انجام شد که ۶ هزار و ۶۴۱ بیمار به بیمارستان اعزام، ۴۲۷ بیمار در محل درمان و ۲۹۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید 


 دولت آبادی درخصوص ماموریت‌های تصادفی گفت : این ماموریت‌ها شامل حوادث ترافیکی در سطح استان می‌شود و در ۶ ماه ابتدای سال یک هزار و ۷۵۷ ماموریت شهری و هزارو ۲۳۷ ماموریت جاده‌ای بوده که جمعا ۳ هزار و ۳۳۷ مورد اعزام به بیمارستان داشتیم، ۱۵ مورد در محل درمان شدند و ۲۹ بیمار نیز جان خود را ازدست دادند.

او  در بحث میانگین کل زمان رسیدن بر بالین بیمار گفت : حدود ۹ دقیقه زمان صرف می‌شود تا نیرو‌های اورژانس ما در ماموریت‌های شهری بر بالین بیمار برسند که این زمان در ماموریت‌های جاده‌ای حدود ۱۹ دقیقه است.

دولت آبادی ادامه داد: در این مدت ۴ هزار و ۳۷۵ ماموریت شهری با میانگین کمتر از ۸ دقیقه و ۲ هزار و ۱۸۸ ماموریت جاده‌ای با میانگین کمتر از ۱۴ دقیقه به محل حادثه رسیده است.

او  با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۷۵ هزار و ۶۱۱ تماس با مراکز اورژانس گرفته شده است افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۵ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد و ۶ هزار و ۶۵۳ تماس مشاوره‌ای و ۵ هزار و ۱۸۶ تماس نیز مزاحم تلفنی بود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.