مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: سازمان‌های مردم نهاد با وجود تلاش‌های زیاد هیچ تریبونی ندارند که بتوانند عملکرد خود را به جامعه عرضه بدارند تا شهروندان را به مشارکت بیشتر ترغیب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نجفی مهر مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت:تفاوت جامعه ما با کشور‌های توسعه یافته در این است که فعالیت‌های مدنی از جمله شکل دادن به حرکت‌های توده‌ای مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد، از پشتوانه قانونی خاصی برخوردار نیست و متاسفانه قائم به دولت‌ها و سلیقه افراد شده است.

او بیان کرد: در دهه هفتاد نشاط اجتماعی، فعل و انفعالات سیاسی و ایجاد نهاد‌های مدنی در جامعه شتاب می‌گیرد و حال و هوای خاصی بر کشور حاکم می شود، اما در دهه ۸۰ این شادابی و شور مدنی به افول می‌گراید و حتی خانه تشکل‌های مردم نهاد نیز در اکثر استان‌ها تعطیل می شود.

نجفی مهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد با تمام تلاش‌ها و زحماتی که می‌کشند، متاسفانه هیچ تریبونی ندارند که بتوانند عملکرد خود را به جامعه عرضه بدارند تا شهروندان را به مشارکت بیشتر ترغیب نمایند.

او بیان کرد: در زلزله و سیل و کرونا و رزمایش مواسات و همدلی، دیدیم که سمن‌ها چه نفوذی در میان مردم دارند، اما متاسفانه برخی مدیران آن‌ها را رقیب خود می‌پندارند و حتی طرف مشورت نیز قرار نمی‌دهند.

نجفی افزود: مدیران تا جایی که می‌توانند و قانون اجازه می دهد، وظایف و تکالیف سازمانی را به سمن‌ها برون سپاری کنند و با تشکیل اتاق فکر از مشاوره این نخبگان بهره ببرند چرا که سمن‌ها بهتر از ما مدیران زیرپوست شهر را لمس می‌کنند و واقعیت‌ها را می‌بینند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.