مدیرکل امور کتابخانه ها دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه با توجه به تعداد مستندات علمی وب آو ساینس سال ۲۰۲۰، رتبه ۷۱ بین المللی و رتبه اول ملی را کسب کرده است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی جهان، مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد  با اشاره به آخرین ویرایش اینسایت (Incites) اظهار کرد: دانشگاه آزاد با توجه به تعداد مستندات علمی وب آو ساینس سال ۲۰۲۰، رتبه ۷۱ بین المللی و رتبه اول ملی را کسب کرده است.

جهان افزود: اینسایت یکی از پایگاه‌های اصلی وب آو ساینس است که به صورت تخصصی به حوزه علم سنجی و شاخص‌های آن می‌پردازد. در این پایگاه می‌توان خروجی‌های پژوهشی پژوهشگران، دانشگاه‌ها و کشور‌ها را رصد کرد و رتبه و سطح پژوهش‌های انجام شده در سطح ایران و جهان را بررسی و مقایسه کرد.

او ادامه داد: در آخرین ویرایش اینسایت در ۷ مهر ۹۹ (۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰) دانشگاه آزاد با توجه به تعداد تولیدات علمی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۷۱ بین المللی قرار گرفت. همچنین دانشگاه آزاد با توجه به تعداد تولیدات علمی و تعداد استنادات و سایر شاخص‌های علم سنجی در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد با ۶۴۸۵ مقاله علمی در سال ۲۰۲۰، ۱۶.۲۱ درصد پژوهش‌های علمی سال ۲۰۲۰ ایران را عهده دار است. همچنین ۱۷.۹۲ درصد استنادات به تولیدات علمی کشور، ۲۱.۶۳ درصد مقالات پراستناد کشور و ۲۲.۵۸ درصد مقالات داغ و ۱۴.۳۴ درصد همکاری‌های بین المللی کشور را داراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار