مهم‌ترین حوادث ۱۵ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سواری پژو با ۱۰۲ کیلو تریاک در داراب توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری ۴۰۵ حامل ۱۰۲ کیلو تریاک در شهرستان "داراب" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران یگان امداد شهرستان "داراب" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست را صادر کردند که راننده با بی توجهی اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیده و با توجه به تاریکی هوا خودرو را رها و به سمت مناطق کوهستانی متواری شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه مأموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۰۲ کیلو تریاک کشف کنند، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

کشف کالای قاچاق ۱۲ میلیاردی در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون حامل لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان "کازرون" خبر داد.
سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰ هزار و ۷۰ کارتن انواع قفل فرمان خودرو و موتورسیکلت خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف محموله میلیاردی قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پاسگاه انتظامی "چاهورز" این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۹ کارتن تنباکو میوه‌ای، ۱۷۸ عدد لیوان پلاستیکی و ۱۵ عدد قطعات دوچرخه خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ زارع پور با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با تمام توان و جدیت آماده مقابله با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی است و سامانه ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات شهروندان است.

کشف ۱۵ راس گاو قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۵ راس گاو قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی شهرستان "ممسنی" حین گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل چند راس گاو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۱۵ راس گاو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک بهداشتی را کشف کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری اعضای باند سارقان و کشف ۱۱ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان و کشف ۱۱ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با انجام تحقیقات میدانی و تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله توسط عوامل انتظامی، باند ۴ نفره سارقان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ زارع پور اظهار داشت: متهمان در بازجویی اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس، به ارتکاب ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه شامل آب سردکن، موتور جوش، موتور برق، کامپیوتر، کیس، تلوزیون ال‌ای دی، چرخ خیاطی، پتو و ... کشف شده است، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از مردم خواست برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی شهرستان لامرد مراجعه کنند.

گفتنی است نماینده اداره شبکه بهداشت شهرستان لامرد با نصب بنر از اقدام به موقع و سریع نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

کشف بیش از ۳۱ هزار عدد ماسک قاچاق

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۳۱ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۷ میلیون ریال در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۱ هزار و ۸۰۰ عدد انواع ماسک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و هفده میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه در این خصوص راننده دستگیر شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

طرح انضباط بخشی ترافیکی در شهرستان آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۷۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: طرح انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسائط نقلیه متخلف در سطح شهرستان آباده توسط ماموران در ۲ هفته اخیر به مرحله اجرا درآمد.

او با بیان اینکه در نتیجه این طرح، ۲۷ دستگاه موتورسیکلت و ۴۸ دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از دلایل عمده توقیف بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده، بیان کرد: این طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود به صورت قانونمند تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

کشف قطعات موتورسیکلت قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف قطعات ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در بازرسی از یک منزل و یک سواری پژو پارس، انواع قطعات دو دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

اخاذی از دختران جوان با وعده بازیگر شدن

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی مردی ۳۴ ساله در شهرستان فسا که با ایجاد صفحه اینستاگرامی و وعده نقش‌های کلیدی در کنار بازیگران معروف از دختران جوان، ۳۵۰ میلیون ریال اخاذی می‌کرد خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در اینستاگرام با صفحه آموزش و جذب بازیگری آشنا شده و پس از مدتی با وعده‌های مختلف از قبیل نقش‌های کلیدی در کنار بازیگران معروف از وی اخاذی شده است که موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اظهارات شاکی و بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ورود به شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از احساسات دختران جوان، خود را کارگردان معرفی و با استفاده از همین موضوع، اقدام به اخاذی از آنان می‌کرده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم به هویت معلوم در شهرستان فسا مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام سایبری گفت: با بررسی‌های تکمیلی و ادله‌های دیجیتالی مشخص شد متهم به همین شگرد از ۳۰ دختر جوان، مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال اخاذی کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوءاستفاده از مصادیق مختلف، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.

او با بیان اینکه برخی افراد تمایل دارند که مورد توجه دیگران قرار بگیرند، افزود: سودجویان و کلاهبرداران از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های شیطانی آن‌ها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.

کشف لوازم یدکی احتکار در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف انواع لوازم یدکی احتکار به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی، از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار لوازم یدکی در یک منزل مسکونی واقع در یکی از محلات شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نماینده اداره صمت، از منزل مورد نظر بازدید به عمل آمد و ۷ هزار و ۹۶۰ قلم انواع لوازم یدکی که احتکار شده بود کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالک منزل، تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار