رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: برای ترویج آموزش‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا، کاروان سلامت پنجشنبه ۱۶ مهردر باغ بهشت همدان مستقر می‌شود.

کاروان سلامت در آرامستان همدان مستقر می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: برای سومین بار کاروان سلامت  در  همدان راه‌اندازی شده است و با گردش در سطح شهر، هشدار‌ها و توصیه‌های بهداشتی  به مردم می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه کاروان سلامت تا  جمعه 18مهر ادامه دارد، اضافه کرد: همکاران ما در دو وقت کاری صبح و عصر با هدف برجسته کردن توصیه‌های بهداشتی و کمک به نظارت و پیشگیری از کرونا در مناطق پرتردد و حاشیه شهر حاضر می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه شاهد تجمع جمعیت و برگزاری مراسم در باغ بهشت همدان هستیم، گفت: تجمع جمعیت در این منطقه خطر ابتلا به کرونا و گردش ویروس را تشدید می‌کند.
خیراندیش ادامه داد: کارشناسان بهداشتی در قالب کارناوال سلامت به باغ بهشت اعزام می‌شوند و علاوه بر ارائه آموزش‌های سمعی و بصری، آن‌ها را نسبت به شرایط حساس و بحرانی کرونا آگاه می‌کنند.
اوبا بیان اینکه نیرو‌های بهداشتی فقط بر روی آموزش و اطلاع رسانی به مردم مسئول هستند و اختیار استفاده از برخورد‌های قهری را ندارند، افزود: روند ابتلا به کرونا در همدان افزایشی است، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بین مردم کمتر شده است.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه یکی از عوامل مهم ابتلا به کرونا در شهر ما مربوط به ارتباطات درون خانوادگی است، گفت: ۲۰ درصد از بیماران کرونایی هیچ علامتی نداشته و در ظاهر سالم هستند، اما با این حال قادر به انتقال ویروس به اطرافیانشان هستند.

خیراندیش با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به علائم تنفسی و مشکوک به کرونا باید به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته مراجعه کنند، اظهار داشت: برخی بیماران دارای علائم خفیفی هستند که نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و باید در منزل قرنطینه شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.