سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت: طرزالعمل مذاکرات که شامل مواد مهم است، به صورت کلی مورد توافق قرار گرفته، اما هنوز دو مساله وجود دارد که مورد توافق قرار نگرفته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان که در یک سفر رسمی با اشرف غنی، رئیس جمهور به دوحه رفته است، در یک نشست خبری گفت: طرزالعمل مذاکرات که شامل مواد مهم است، به صورت کلی مورد توافق قرار گرفته، اما هنوز دو مساله وجود دارد که مورد توافق قرار نگرفته است.

اتمر بیان کرد که توافق روی موارد دیگر در طرزالعمل یک پیشرفت است و هیچ مذاکره ای بدون مشکل نیست.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان تاکید کرد که هدف مذاکره این است که دو طرف را به جایی برساند که بتوانند روی موارد اختلافی توافق و اجماع حاصل کنند. عجالتا موضوعاتی که روی آن توافق نشده است، جای نگرانی دارد.

وی همچنی افزود: دو مشکل موجود است؛ تاکید می‌کنم که آغاز مذاکرات مستقیم میان دو طرف در ذات خود یک پیشرفت است، امیدوارم دو مساله دیگر هم حل شود.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان بیان داشت: تیم ما متعهد و متحد است و اطمینان داریم که این مشکل با حوصله حل می شود. دولت مسئولیت خود می‌داند که منطقه و جهان را حامی تیم مذاکرات سازد.

گفتنی است که مذاکرات صلح افغانستان در تاریخ ۲۲ سنبله/ شهريور در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شد اما گروه های تماس دولت افغانستان و طالبان تاکنون روی طرزالعمل مذاکرات به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار