به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کادیلاک CT۴ ۲۰۲۱ به عنوان تنها پیشنهاد آمریکایی در یک بخش تحت سلطه اروپا، چیزهای زیادی برای اثبات دارد. خوشبختانه، سبک ظاهری آن با رفتار بازیگوشانه رانندگی آن مطابقت دارد و CT۴ به عنوان یک Caddy سطح ابتدایی مطلوب عمل میکند که خواستهها و نیازهای رانندگان علاقهمند را نادیده نمیگیرد.
در این خودرو دو موتور چهار سیلندر توربوشارژ در دسترس است، یک موتور ۲.۰ لیتری ۲۳۷ اسب بخاری به صورت استاندارد عرضه میشود، اما ما به شما یک میل ۲.۷ لیتری ۳۰۹ اسب بخاری را پیشنهاد میدهیم. خریدارانی که به دنبال عملکرد حتی بیشتر هستند باید از CT۴-V Blackwing که برای سال ۲۰۲۱ عرضه میشود چشم پوشی کنند. متأسفانه برای کادیلاک، کابین تا حدودی با هدف اتومبیلهای جمع و جور لوکس مانند BMW سری ۲ گرن کوپه و مرسدس بنز کلاس A، کاملا مطابقت ندارد.
CT۴ با چند نسخه ارتقا یافته به دومین سال حضور خود در بازار میرسد، یعنی یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۰ اینچی تازه اختیاری و یک بسته موجود Diamond Sky Edition؛ مورد دوم یک کیت پایین بدنه، ترمزهای برمبو، چرخهای مخصوص مدل، کنسول مرکزی اصلاح شده آلومینیوم و روکش چرمی دو رنگ را در کنار موارد دیگر اضافه میکند.
کادیلاک همچنین ویژگیهای کمک راننده را که قبلاً اختیاری بوده اند، مانند ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده، استاندارد ساخته و حالت رانندگی نیمه مستقل Super Cruise را به عنوان گزینه اضافه کرده است.
خریداران میتوانند از بین دو موتور چهار سیلندر توربو یکی را انتخاب کنند، یک پیشرانه ۲.۰ لیتری ۲۳۷ اسب بخاری از مدلهای لوکس و میان رده لوکس و اسپورت پایه برخوردار است، در حالی که یک موتور ۲.۷ لیتری در Premium Luxury اختیاری و در CT۴-V استاندارد است. در اولی ۳۰۹ اسب بخار و در دومی ۳۲۵ اسب قدرت دارد.
موتور کوچکتر از دو موتور با هشت سرعت اتوماتیک جفت میشود در حالی که چهار موتور بزرگتر دارای ۱۰ سرعت است. چرخ دنده عقب چیدمان استاندارد و در این بخش نادر است. رقبایی مانند آئودی A۳، BMW سری ۲ گرن کوپه و مرسدس کلاس A همگی بر اساس شاسی محرک جلو ساخته شده اند.
CT۴ در تمام مدلها سیستم محرک چهار چرخ را به عنوان گزینه ارائه میدهد. CT۴-V خودرویی ورزشی، مشتاقانه و سریع است، هرچند که اصلاح بیشتر از جعبه دنده ۱۰ سرعته را ترجیح میدهیم. سیستم تعلیق Caddy حتی در این لباس ورزشی، بدون تنبیه سرنشینان از پس چالهها برمی آید و هندلینگ تند و با ارزشی را ارائه میدهد که هر علاقهمندان به خودرو میتوانند قدر آن را بدانند.
هر دو موتور چهار سیلندر توربوشارژ CT۴، صرفه جویی مناسبی در مصرف سوخت دارند. موتور قدرتمندتر ۲.۷ لیتری از کارآیی کمتری برخوردار است، اما نه چندان زیاد؛ رقبای اصلی CT۴ ، آئودی A۳، ب ام و سری ۲ گرن کوپه و مرسدس بنز کلاس A، همه دارای امتیازات مشابه مصرف سوخت هستند.
در داخل CT۴، کادیلاک عاقلانه به یک تنظیم کنترل کاربر پسندتر در مقابل رابط کاربری حساس به لمس که در ATS وجود دارد، تغییر کرده است. اگرچه در ابتدا طراحی داخلی و کیفیت مواد جذاب به نظر میرسند، اما در نهایت قابل توجه نیستند. فضای کابین مخصوصاً در صندلیهای عقب برای بزرگسالان تنگ است، اما کادیلاک چندین ویژگی لوکس را حتی در تریم پایه نیز استاندارد میکند، از جمله صندلیهای جلوی قابل تنظیم ۱۲ طرفه و کنترل آب و هوا به صورت دو منطقه ای؛ بالا رفتن از محدوده ویژگیهای مطلوبتری مانند روکش چرمی، شیفت تعویض دستگیره منیزیم، روشنایی محیط داخلی و تنظیمات حافظه صندلی راننده و آینههای خارجی را فراهم میکند.
همه CT۴ها با یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی ۸.۰ اینچی با جدیدترین نرم افزار CUE ارائه میشوند. رابطهای Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد ارائه میشوند، همچنین یک نقطه اتصال Wi-Fi روی آن نیز ارائه میشود. کادیلاک ناوبری را در همه مدلها ارائه میدهد. همراه با یک پد شارژ تلفن هوشمند بی سیم و یک سیستم استریو ۱۴ بلندگو Bose که جایگزین چینش استاندارد هشت بلندگو خودرو میشود.
انتهای پیام/