مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ مهر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری باند سارقان غیر بومی منازل در تیران و کرون

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان تیران و کرون و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی این شهرستان مطرح و پی جویی علمی برای دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
دستگیری باند سارقان غیر بومی منازل در تیران و کرون / محموله ای که به مقصد نرسید

او افزود: ماموران پس از بررسی‌های علمی و تخصصی محل‌های وقوع سرقت وپایش تصاویر دوربین‌های مداربسته و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی سرانجام موفق شدند هویت سارقان را به دست آورند.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سارقان غیربومی بوده و با شیوه سرقت پلاک خودرو‌های شهروندان و نصب آن بر روی خودروی خود به قصد سرقت وارد شهرستان تیران و کرون شده و پس از انجام سرقت نیز متواری شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از تکمیل شدن تحقیقات، ماموران بلافاصله راه‌های ورودی و خروجی شهرستان را تحت کنترل خود درآورده و موفق شدند سارقان که یک باند ۳ نفره بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از سارقان دارای ۱۶ فقره سابقه کیفری است اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، ۱۰ فقره سرقت منزل در شهرستان تیران و کرون کشف شد که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

محموله ای که به مقصد نرسید

سرهنگ "صادق کاظم زادفرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" حین کنترل خودرو‌های عبوری از ایستگاه به یک کامیونت خاور مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: این کامیونت حامل ۱۲ کارتن کابل ال‌ای دی، ۶ بسته ده تایی قطعات برند، ۸ کارتن عدسی UV، ۱۲ کارتن ۱۲ تایی قطعات به مارک "ENGLAND DIESEL"و "INJECLION SYSTEM""، یک کیسه انواع پوشاک خارجی، یک بسته شال زنانه، ۹ کارتن انواع قطعات موتور‌های کشاورزی و ۷ کیسه حاوی بادام کوهی زمینی خارجی بود که راننده مدارک قانونی و گمرکی مربوطه را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه بیان داشت: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.
 

دستگیری ۱۳ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در"شاهین شهر

سرهنگ علی صادقی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان "برخوار" پس از هماهنگی با مقام قضائی طرح نصر و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.

او افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده‌های انتظامی ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی و کشف مقادیری مواد مخدر ۱۳ خرده فروش حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی در ادامه بیان داشت: هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
 

کشف موتورسیکلت‌های قاچاق در گلپایگان

سرهنگ "علی سبحانی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد تعداد ۳ دستگاه موتور سیکلت غیر مجاز و قاچاق را که در شهر "گلپایگان" تردد می‌کردند و باعث رعب و وحشت شهروندان می‌شدند شناسایی و توقیف کردند.

او با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های کشف شده فاقد مدارک گمرکی و قانونی مربوطه بودند گفت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش ریالی موتورسیکلت‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان با اشاره به اینکه پیشگیری از جرائم به ویژه برخورد با قاچاقچیان کالا، از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: شهروندان می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار