طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فارس در حال بررسی نهایی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سیده معصومه دستغیب  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی هنوز در مراحل بررسی نهایی قرار دارد، گفت: آموزش و برنامه‌ریزی در این باره ادامه دارد.

او، بیان کرد: در راستای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان فارس، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی فارس، دو شبکه پوشاک و صنایع دستی ایجاد شده که به ترتیب ١٢٦ و ١٣ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

دستغیب، تصریح کرد: افراد تحت پوشش شبکه صنایع دستی در مشاغلی  از جمله معرق، منبت، تراش سنگ، میناکاری و سفال مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس به تولید سه برند تک راز ایرانیان درشبکه پوشاک، درنیکا در شبکه صنایع دستی و علیاس که به تازگی در دستور کار قرار گرفته، اشاره کرد و ادامه داد: ١٣٩ متقاضی اتصال به بازار و بنگاه‌های بالا دستی با ایجاد این شبکه‌ها و برندها هستند.

او، به آمار علمکرد اشتغال ایجاد شده در استان در بخش پوشاک با ١٢٦ نفر و در بخش صنایع دستی با ١٣ نفر اشاره کرد و افزود: در راستای اجرایی شدن فاز سوم این طرح در استان فارس نیز در بخش پوشاک با پشتیبانی دو پیشران، بخش صنایع دستی با حمایت چهار پیشران،  بخش دست بافته داری و غیر داری با حمایت دو پیشران و در بخش محصولات کشاورزی و بسته بندی از جمله زعفران با پشتیبانی دو پیشران جذب مشارکت کارآفرینان انجام شده است.

دستغیب، اضافه کرد: تعداد جلب مشارکت کارآفرینان و خیران برای کمک به اجرای این طرح، الگوسازی و آموزش به افراد متقاضی را ١٠ نفر اعلام و ۵۰  نفر تحت هدایت و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی با هدف ارتقای کمیت و کیفیت محصولات خانگی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس به آمار عملکرد مزیت‌های ایجاد در طرح توانمند سازی اقتصاد زنان سرپرست خانوار در شهرستان‌های مرودشت و کوار به ترتیب با تعداد ۴ و ١ مزیت هم اشاره و اظهار کرد: در شهرستان کوار مشاغلی مانند دست بافته‌های داری و غیر داری، صنایع دستی، پوشاک، محصولات کشاورزی و دسته بندی زعفران فعال شده و شهرستان کوار تنها بر روی بخش پوشاک کار شده است.

او، با بیان اینکه فاز دوم این طرح مربوط به آموزش‌ها است، گفت: در استان فارس و در ارزیابی اولیه به تعداد  یک هزار و ٣٠٣ نفر متقاضی در قالب ٢ هزار و  ۶۰۶ ساعت آموزش ارائه شده است.

دستغیب، بیان کرد: در بخش آموزش‌ها موضوعاتی مانند استعداد سنجی متقاضیان، مشاوره وهدایت آموزش عمومی و تخصصی مورد توجه قرار می‌گیرد.

طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از در قالب یک توافقنامه همکاری امضاء شده بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس جهاددانشگاهی در کشور آغاز شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار