فدایی گفت: رعایت استاندارد‌های دامپزشکی برای حضور در بازار‌های خارجی و تضمین کیفیت محصولات لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز ۱۶ مهر ماه در آیین تجلیل از مدیران و کارکنان برگزیده دامپزشکی استان کرمان ارتقای شاخص‌های دامپزشکی را قابل تقدیر دانست و اهداف این مجموعه را برای تامین سلامت دام و فرآورده‌های دامی، جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، تولید و رعایت استاندارد‌های جهانی برشمرد.

او بیان داشت: سرمایه‌گذاری‌هایی که در امر تولید صورت می‌گیرد به جهت اشتغال و تامین نیاز‌های مردم امر مهمی است، از سویی در روستا‌های کوچک تنها راه ایجاد اشتغال دامداری‌های کوچک می باشد و برای توسعه آنها، حضور دامپزشکی در امر مدیریت و کنترل بهداشت آن‌ها لازم است.

فدائی رعایت استاندارد‌های دامپزشکی برای حضور در بازار‌های خارجی و تضمین کیفیت محصولات را لازم دانست.

استاندار کرمان گفت: تامین فرآورده‌های با کیفیت خوب و ارائه خدمات با هزینه کمتر در دسترس شهروندان مورد توجه و اهمیت است.

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به تاثیرگذاری کار دامپزشکی در امنیت و سلامت غذایی اشاره کرد و گفت: دامپزشکی وظیفه حمایت از تولید و حفظ سرمایه دامی و کمک به بهداشت عمومی جامعه را به عهده دارد.

رشیدی به اقدامات شاخص اداره کل دامپزشکی استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد، گفت: تیم علمی متشکل از افراد باتجربه در زمینه‌های مختلف هدایت برنامه‌ها را به عهده دارند، تیم بررسی اپیدمیولوژی بیماری‌ها و آنالیز خطر را تشکیل داده ایم و اپیدمی‌ بیماری‌های دامی که خسارت جدی می توانستند وارد کنند را کنترل کرده ایم.

او  تصریح کرد: فعالیت های دامپزشکی ۳۳درصد کاهش موارد طغیان بیماری‌های واگیر، ۲۶ درصد کاهش دام‌های تلف شده، رشد مراکز خصوصی دامپزشکی و افزایش ۳۰ درصدی موارد آزمایش در آزمایشگاه مرجع جنوب شرق را در بر داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به راه اندازی آزمایشگاه فلزات سنگین، پایش باقیمانده داروی آنتی بیوتیک در گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: تمام کشتارگاه‌های استان به پیش سردکن مجهز شدند که جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها از جمله تب کنگو را به همراه خواهد داشت.

رشیدی گفت: برنامه‌های اساسی جهت ارتقای کیفیت گوشت مرغ، تخم مرغ، محصولات لبنی و ... خواهیم داشت که جزو شاخص‌های بهداشتی محسوب می شوند.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان با اهدای لوح تقدیری به مناسبت ۱۴ مهر، روز دامپزشک از تلاش‌های  رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به واسطه تامین امنیت غذایی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار