مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به تجهیز تمامی کشتارگاه‌های کرمان به دستگاه پیش سردکن گفت: گوشت مرغ نیز از نظر باقی مانده آنتی بیوتیک از طریق دستگاه های موجود، مورد پایش قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رشیدی، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز هفته دامپزشکی، گفت: دامپزشکی استان کرمان ۲ وظیفه اساسی و مهم دارد.

او افزود: یکی از این وظایف، حمایت از تولید و سرمایه دامی اعم از انواع دام، زنبور، کرم ابریشم و... است که  باید در خصوص مبارزه با بیماری‌های شایع هم تحت حمایت قرار گیرند.

رشیدی کمک به بهداشت عمومی از طریق پیشگیری و ریشه کن شدن بیماری‌های مشترک بین دام و انسان را دومین وظیفه دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد. 

او با بیان اینکه منشا‌های دامی باید از سوی دامپزشکی نظارت و سپس تایید شوند، بیان کرد: هر نوع منشا دامی اعم از خوراک ناسالم به دام، موجب ایجاد بیماری و انتقال آن به انسان می شود، مانند فلز سرب در صورتی که در محصولات دامی به ویژه شیرخام  وجود داشته باشد به انسان منتقل می‌شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: بیماری‌های دامی عموما واگیردار هستند و بیشتر مواقع موجب تلفات صد درصدی شده که این باعث ضربه به سرمایه گذار و افت تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: تمامی کشتارگاه‌های استان کرمان مجهز به دستگاه پیش سرد کن شده اند که از بیماری‌های احتمالی در گوشت دام، جلوگیری شود.

رشیدی گفت: لاشه‌های گوشتی دام قبل از توزیع و استفاده، ۲۴ ساعت در دستگاه نگهداری می شوند تا اگر آلودگی داشته باشند، برطرف شود.

او با بیان اینکه در نظر داریم بیماری‌های شایع مانند، تب برفکی را  با برنامه ریزی اصولی همانند واکسیناسیون هدفمند، اطلاع به موقع از بیماری ها و شناسایی کانون آن، در نطفه ریشه کن کنیم، بیان داشت: تاکنون ۲ کانون در شمال و جنوب کرمان شناسایی کرده ایم که خوشبختانه طی یک روز در کانون شمال استان، بیماری را شناسایی و با قرنطینه سازی و خارج کردن کود آنان، کانون بیماری را پاکسازی کرده ایم.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه تجهیزات دامی و دامپزشکی در استان ارتقا پیدا کرده است، گفت: گوشت مرغ از نظر باقی مانده آنتی بیوتیک از طریق دستگاه های موجود، مورد پایش قرار گرفته و در آزمایشگاه‌های استان، نمونه گیری می‌شوند.

او افزود: همین محصول در شهر‌های دیگر به صورت مرغ سبز با قیمتی گران‌تر ارائه می‌شود در صورتی که در استان کرمان با همان قیمت معمول توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار