الحسینی در سفر به استان مرزی از همکاری ۳ دستگاه دولتی برای حل مشکلات زیرساختی شبکه شاد با خبرداد.

الحسینی مدیر شبکه آموزش دانش آموزی (شاد )در سفر به اراک و در حاشیه نشست مدیران آموزش و پرورش استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  از افزایش سرعت شبکه شاد خبر داد.

الحسینی افزود: با همکاری سه جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش و شورای فضای مجازی بنا داریم که مشکلات زیرساختی شبکه شاد را به کمترین وضعیت ممکن برسانیم و سرعت این شبکه را افزایش دهیم تا کاربران به خوبی از این شبکه بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه این شبکه عمری یک ماهه دارد اضافه کرد: ۵۰۰ هزار کلاس درس به صورت همزمان و زنده در این شبکه فعالیت دارند و رشد مصرف این شبکه از ۸ گیگابایت به ۲۷۰ گیگابایت رسیده است که نشان از رشد و دربرگیری این شبکه در کشور دارد.

مدیر شبکه شاد تصریح کرد: حضور و غیاب دانش آموزان در این شبکه هر ۷ دقیقه یکبار انجام می‌شود و حضور و غیاب و معلمان هم از سوی پیشخوان‌های اطلاعاتی آموزش و پرورش انجام می‌شود که همه این امور در راستای بهبود تعلیم و تربیت است.

او ادامه داد: یکی از مشکلات این شبکه کمبود آموزش برای کاربران است که بنا داریم در جهت ارتقا و آموخته‌های کاربران آموزش‌های عملیاتی را از هفته آینده در کشور شروع کنیم.

الحسینی بیان کرد: هزینه اینترنت در شبکه شاد برای دانش آموزان و معلمان رایگان است و کاربران هرگونه شکایت را به تلفن ۱۹۵ ارجاع دهند.

حسین آبادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت:در استان ۲۴۰ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار واحد آموزشی داریم که ۸۰ درصد دانش‌آموزان در شهر و روستا به شبکه شاد دسترسی دارند و از آموزش آن بهره می‌گیرند.

حسین آبادی افزود: در مناطق روستایی دور افتاده که دسترسی به این شبکه ضعیف است یا وجود ندارد یا تلفن همراه اندروید ندارند و امکان تهیه بسته‌های اینترنتی برای آن‌ها مقدور نیست دانش آموزان از آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهره مند می‌شوند.

او در خصوص ادامه تعطیلی حضوری مدارس استان مرکزی گفت: پس از تصمیم گیری ستاد پدافند زیستی استان تصمیم نهایی از طریق رسانه به اطلاع مردم می‌رسد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Атньик
۱۰:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
چرا گفتید سرعتش زیاد میشه ؟؟ نشده