الهیار ترکمن در سفر به استان مرکزی گفت: ایجاد امنیت بهداشت محیطی و سلامت دانش آموزان اولویت وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علی الهیار ترکمن معاون توسعه و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در نشست برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس استان مرکزی در اراک گفت: ایجاد امنیت بهداشت محیطی و سلامت دانش آموزان اولویت وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس است.

الهیار ترکمن با بیان به اینکه با مصوبه ستاد ملی کرونا آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود گفت: برنامه ریزی لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است.

او اضافه کرد: با توجه به وضعیت شدت بیماری کووید ۱۹ برای وزارت آموزش و پرورش در سه سطح سفید، زرد و قرمز تعریف شده و آموزش و پرورش براساس اعلام ستاد‌های استانی که از شدت بیماری ارائه می‌دهند روش‌های مختلفی برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان عرضه می‌کند.

معاون توسعه و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد امنیت بهداشت محیطی و سلامت دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است بیان کرد: برنامه ریزی‌ها روی این موضوع در مدارس متمرکز شده و نحوه ارائه آموزش با توجه به شدت بیماری بصورت حضوری، مجازی و یا ترکیبی از این دو خواهد بود.

او توسعه شبکه شاد و رفع نواقص موجود، تدوین محتوایی مورد نیاز برای ارائه خدمات به دانش آموزان و آمادگی مدیران برای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان را از جمله تمهیداتی دانست که برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده و در طول سال تحصیلی و تغییراتی که از لحاظ شدت و شیوع بیماری در مناطق مختلف اتفاق می‌افتد و منطبق با آن خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

آمادگی استان مرکزی برای شروع سال تحصیلی در ۱۲ محور

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به اینکه سال تحصیلی امسال ۱۵ روز زودتر از سال‌های گذشته آغاز می‌شود گفت: آمادگی استان مرکزی برای شروع سال تحصیلی در ۱۲ محور از جمله ثبت نام دانش آموزان، توزیع کتاب ها، بحث نیروی انسانی و مسائلی در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی ارزیابی می‌شود.

فولادوند با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس براساس وضعیت شدت بیماری و تصمیم ستاد مقابله با کرونا خواهد بود افزود: سلامت دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و در مورد آن‌ها مسئولیت داریم و این اطمینان را می‌دهیم که همه تلاش و هدف ما ارائه آموزش به نحو احسن و تضمین و تامین سلامتی دانش آموزان است.

در نشست با معاون توسعه و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم برای بازگشایی مدارس استان مرکزی از ۱۵ شهریور انجام شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار