معاون سیاسی استاندار قزوین:

توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین برفراهم‌کردن زمینه توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد و بازگرداندن آنان به جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر لزوم برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زمینه توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد و بازگرداندن آنان به جامعه تاکید کرد و گفت: تحقق این موضوع با تلاش جمعی امکان‌پذیر است.

حبیبی در ادامه با تاکید بر آگاه‌سازی، افزایش آموزش و بالا بردن سطح دانش جامعه در رابطه با مقوله اعتیاد، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد را بسیار مهم دانست.

او افزود: در مبارزه با اعتیاد، اصل بر پیشگیری است و کارشناسان باید بررسی کنند که در شرایط امروز جامعه، انجام چه کار‌هایی برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ۶ و نیم درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند، افزود: این افراد دارای آسیب‌های متعددی هستند که باید تدابیر لازم برای رفع آن‌ها انجام شود.

این مسوول بر ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مختلف جامعه در زمینه اثرات سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: بخش مهمی از مساله اعتیاد به ضعف اطلاعات و نداشتن معلومات کافی برمی‌گردد و بر این اساس تا جایی که امکان دارد باید آموزش را در بین افراد در معرض خطر گسترش داد.

حبیبی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ هزار کارگر شناسنامه دار در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان، تاکید کرد: باید به بحث‌های مراقبتی، تربیتی و اجتماعی واحد‌های کارگری بیش از پیش بها داده شود تا بتوان گام‌های بلندی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی در میان کارگران استان برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار