مدیر شبکه بهداشت محیط شاهین شهر و میمه از کشف و معدوم سازی ۳ هزار بسته زعفران تقلبی در شاهین شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از شبکه بهداشت محیط شاهین شهر و میمه، بهزاد شمس مدیر واحد بهداشت محیط شاهین شهر و میمه با اشاره به اولویت تامین امنیت سلامت مواد خوراکی در سبد مواد غذایی خانوار، اظهار کرد: ۳۰۰۰ بسته زعفران تقلبی در بازرسی‌های ویژه و دوره‌ای واحد بهداشت محیط، شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

او ارزش هر بسته زعفران کشف شده را ۴۰ هزار تومان دانست و افزود: برخی از افراد سودجو بی تفاوت به مضرات و آسیب‌های مواد غذایی تقلبی بر سلامت خانوار‌ها اقدام به تولید و توزیع این مواد کرده و در شرایطی که همه مردم باید در کنار هم برای بهبود وضعیت سلامت تلاش کنند به سوداگری مرگ مشغول هستند.

مدیر واحد بهداشت محیط شاهین شهر و میمه، آب سرد را یکی از راه‌های تشخیص زعفران تقلبی از اصلی دانست و خاطرنشان کرد: زعفران اصل در ترکیب با آب سرد رنگین نمی‌شود، اما زعفران تقلبی که آغشته به رنگ و انواع افزودنی است در واکنش به ترکیب با آب سرد رنگین می‌شود.

او ادامه داد: در این روش پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه، رشته‌های زعفران واقعی، به صورت کند و پایدار آب را به رنگ زرد مایل به طلایی تبدیل می‌کند و اگر تغییر رنگ سریع رخ دهد بیانگر تقلبی بودن زعفران و استفاده از رنگ در ترکیبات آن است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار