رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت برخی از مشاوران ترامپ اقدام او برای عدم شرکت در مناظره مجازی با بایدن را زیر سوال برده و به ضررش دانسته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه بر آشفتگی‌های مبارزات انتخاباتی آمریکا افزود. او با اعلام مخالفت با شرکت در مناظره مجازی با جو بایدن رقیب دموکرات خود اعلام کرد روز شنبه برای ادامه مبارزات انتخاباتی‌اش به فلوریدا سفر خواهد کرد.

دونالد ترامپ که جمعه گذشته خبر ابتلای خود به ویروس کرونا را رسانه‌ای کرد، دلیل عدم شرکت در مناظره مجازی با بایدن را نگرانی از قطع شدن میکروفنش اعلام کرد!

او گفت: من وقت خود را برای یک بحث مجازی تلف نمی‌کنم، اینکه پشت یک کامپیوتر بنشینی و بحث کنی، مسخره است، آن هم در حالی که هر لحظه امکان قطع میکروفن از سوی آن‌ها وجود دارد.

پنجشنبه شب او به فاکس نیوز گفت که حالش واقعاً خوب است و ممکن است شنبه شب به صحنه مبارزات انتخاباتی برگردد؛ پزشک او در یادداشتی اعلام کرده که ترامپ دوره درمانی خود را به پایان رسانده و می‌تواند روز شنبه به تعاملات عمومی بازگردد.

تصمیم ترامپ برای شرکت نکردن در مناظره مجازی به معنای آن است که دومین و آخرین مناظره بین دو مدعی کاخ سفید در ۲۲ اکتبر (اول آبان) یعنی کمتر از دو هفته مانده به انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) خواهد بود.


بیشتر بخوانید


به گفته یک منبع آگاه، برخی از مشاوران ترامپ تصمیم او برای عدم شرکت در مناظره مجازی را زیر سوال برده و استدلال کردند او با این کار شانس بردن میلیون‌ها رای را از دست خواهد داد.

عدم پذیرش تغییر در قالب مناظره توسط ترامپ باعث ایجاد بیانیه‌های رفت و برگشت بین دو ستاد شده است، ستاد انتخاباتی ترامپ پیشنهاد کرد که مناظره دیگری در تاریخ ۲۹ اکتبر (۸ آبان) برگزار شود که ستاد انتخاباتی بایدن آن را رد کرد.

حتی قبل از اعلام بیماری، عملکرد هفته گذشته ترامپ در اولین مناظره با بایدن آشفته بود و مدام صحبت‌های رقیب خود و مجری را قطع می‌کرد.

برخی پیشنهاد کرده بودند که در بحث‌های بعدی به مجری این اختیار را بدهند که میکروفن هر نامزدی را که در روند مناظره ایجاد اختلال می‌کند، خاموش کند.

کمیسیون مناظره آمریکا در اطلاعیه خود در مورد سخنان شرکت‌کنندگان چیزی نگفت، اما مناظره مجازی را برای حفظ سلامت و ایمنی همه افراد درگیر تصمیم درستی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
رای من مرگ ترامپ و بایدن
آخرین اخبار