رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی از افغانستان بر مذاکرات صلح تاثیر خواهد داشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در گفتگو با رسانه ها نسبت به عواقب احتمالی خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد.

عبدالله بیان داشت: «امیدواریم در مذاکرات صلح پیشرفت کنیم تا نیازی به نیروهای بین المللی نباشد. خروج پیش از وقت قطعا تاثیر خواهد داشت. ما از واقعیت‌های موجود غافل نیستیم، اما این امر سبب پیروزی یک جانب بر جانب دیگر نخواهد شد. عواقبی خواهد داشت و در این مورد هیچ تردیدی وجود ندارد. اما هنوز به آنجا نرسیده ایم.»

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که آمریکا نیروهای خود را تا پایان سال جاری میلادی از افغانستان خارج خواهد کرد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اضافه کرد که افغانستان در صورتی می‌تواند به عنوان یک کشور با ثبات بماند و در زندگی مردم خود و منطقه سهم بگیرد که صلح‌‌ آمیز و دموکراتیک باشد و حقوق شهروندان،‌ به شمول زنان و اقلیت‌ها در آن حفظ باشد و پناه‌گاه امن گروه‌های تروریستی نباشد.

گفتنی است که مذاکرات صلح افغانستان در تاریخ ۲۲ سنبله/ شهریور در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شد، اما گروه‌های تماس دولت افغانستان و طالبان تاکنون روی طرزالعمل مذاکرات به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار