استاندار هرمزگان گفت: در شرایط جنگ اقتصادی با کسانی که به دنبال ضربه زدن به آرامش معیشتی مردم هستند به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان گفت: در زمینه برخورد با محتکران، کم فروشان و گران فروشان به هیچ وجه کوتاهی نمی‌شود و اشد مجازات قانونی در انتظار متخلفان خواهد بود.

همتی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی با کسانی که به دنبال ضربه زدن به آرامش معیشتی مردم هستند به شدت برخورد خواهد شد، افزود: برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید مردم گزارش‌های خود را در زمینه احتکار، کم فروشی و گران فروشی به نهاد‌های نظارتی اعلام کنند.

او گفت: نزدیک به ۴۰ هزار کسبه در استان هرمزگان داریم که اکثر آن‌ها انسان‌های دلسوز و همراه مردم در شرایط سخت هستند و نباید اجازه بدهیم که تعداد اندکی زالو صفت نظم بازار را به هم بزنند و با گران فروشی، کم فروشی و احتکار شرایط زندگی مردم را سخت کنند.

استاندار هرمزگان افزود: تعزیرات موظف است که از یک‌سو سرعت در رسیدگی‌ به پرونده ها را مدنظر قرار دهد و از سوی دیگر جرایم و برخورد‌ها را به قدری قوی کند که بازدارندگی داشته باشد و عرصه را بر کم فروشان، گران فروشان و محتکران تنگ کند.

همتی با بیان اینکه کوتاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسیر برخورد با محتکران ، کم فروشان و گران فروشان به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود، گفت:چشم امید مردم به نهاد‌های نظارتی است که با متخلفان برخورد قانونی شود.

در زمینه تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد

او گفت: در زمینه تامین و ذخیره سازی کالا‌های اساسی در استان هرمزگان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، اما در بخش نظارتی امیدواریم که با کمک مردم بتوانیم شرایطی بهتر از گذشته را رقم بزنیم.

در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان و با تاکید استاندار هرمزگان، مقرر شد که فرمانداران با حضور میدانی در بازار و بنگاه‌های اقتصادی، بر قیمت‌ها نظارت کنند و نهاد‌های نظارتی نیز اشد مجازات قانونی را برای برخورد با محتکران، گران‌فروشان و کم‌فروشان در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.