پیام ابراهیمی نویسنده کودک و نوجوان گفت: وقتی با کتاب تصویری سر و کار داریم، حجم متن در آن نباید زیاد باشد.

پیام ابراهیمی نویسنده کودک و نوجوان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه در کتاب‌های کودک بیشتر از کلمات از تصاویر استفاده می‌شود، گفت: اینکه در کتاب‌های کودک بیشتر از کلمات از تصاویر استفاده می‌شود، دقیقاً مطابق با همان تعریفی است که از کتاب تصویری داریم. وقتی با کتاب تصویری سروکار داریم حجم متن در آن زیاد نیست. برخلاف آنچه در کشور ما بیشتر جاافتاده است که باید حجم متن از تصویر در این کتاب‌ها بیشتر باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: در کتاب‌های تصویری بخشی از انتقال پیام را برعهده تصویر می‌گذاریم و کمتر حرف می‌زنیم. برای همین حجمی از بیان مفهوم به گردن تصاویر می‌افتد و مخاطب کودک هم از میان تصاویر مفاهیم را کشف می‌کند. این مسئله‌ای است که در کشور ما شکل گرفته است.

این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: گمان می‌کنم در کتاب‌های تصویری دیر به این سمت پیش رفتیم که در این کتاب‌ها بیش از متن تصویر باشد و حجمی از انتفال مفهوم را برعهده تصاویر بگذاریم. این باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد. قطعا این نوع نگارش کتاب‌های تصویری برای کودک سبب می‌شود، چون بخشی از مفهوم را خودش از طریق تصاویر کتاب کشف می‌کند مفهوم منتقل شده بیشتر در ذهنش بماند و با هیجان بیشتری آن را درک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار