رئیس اداره بهزیستی زیرکوه گفت: یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران در جشنواره شهید رجایی، میزان مناسب سازی ساختمان ادارات برای معلولین است.

بارانی رئیس اداره بهزیستی زیرکوه در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شاخص مناسب سازی با هدف در نظر گرفتن وضعیت معلولان، سالمندان و جانبازان انتخاب شده و در جشنواره ارزیابی خواهد شد.

او افزود: در این بازدید‌ها هر یک از ادرات، از نظر سرویس بهداشتی، درب ورودی، رمپ، ارتفاع پله‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بارانی با بیان اینکه، مناسب سازی موضوعی چند وجهی است و همکاری‌های فرابخشی همه دستگا ه‌ها را می‌طلبد، گفت: در صورت رعایت نکردن مناسب سازی محیط، بزرگترین گروه اقلیت جامعه یعنی معلولان و جانبازان و سالمندان از حقوق شهروندی خود بی نصیب خواهند ماند و برای حضور در اجتماع با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره بهزیستی زیرکوه بیان کرد: ایران طی سال‌های آینده، یکی از مسن‌ترین کشور‌های جهان خواهد شد و به همین دلیل باید اقدامات جدی در زمینه مناسب‌سازی که برای همه دستگاه‌ها یک وظیفه و تکلیف است، به عمل آید.

او با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد ضرورت مناسب سازی هنوز آنطور که باید صورت نگرفته است، افزود: در مقوله مناسب‌سازی اغلب نگاه به بخش دولتی است و بخش خصوصی وظیفه خود را در این حوزه به فراموشی سپرده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.