مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از اجرای طرح پویشی"آجر به آجر" در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان در دیدار با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان، ساخت مدارس توسط خیرین را یک حرکت زیربنایی و ارزشمند در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت: این اقدامات باید تداوم داشته باشد تا به لطف خدا و تلاش خیرین مدرسه ساز و مسئولان همه مدارس فرسوده استان زنجان بازسازی و نوسازی شوند.

او با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم فکری، علمی و فرهنگی در کشور، افزود: بخشی از فرصت‌ها و منابع کشور باید صرف نهضت تولید علم شود چرا که یکی از مصادیق جهش تولید است و رسانه استانی با وجود گستردگی ماموریت و کمبود‌های فراوان، همواره به عنوان یار و همراه حوزه تعلیم و تربیت مشغول فرهنگ سازی در زمینه اهمیت دانش و جایگاه والای معلم در اکثر برنامه‌های شبکه اشراق بوده است.

لطیفی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می‌شود، گفت: هرچه برای احداث مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت‌های علمی در شهر‌ها و روستا‌های کم برخوردار تلاش شود، رسیدن به نقطه مطلوب آسان‌تر خواهد بود.

رئیس رسانه استانی بر آمادگی صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی و برنامه سازی مشترک برای جذب بیش از پیش واقفین و خیران مدرسه ساز با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان تاکید کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش نسبت به فضا‌ها و تجهیزات آموزشی طرح پویشی با عنوان «آجر به آجر» است که از زیرنظام‌های این سند به شمار می‌رود که در آن به مشارکت مردم در امر خیر مدرسه‌سازی توجه شده است.

 صفری اظهار داشت: پیش از این شاید شهروندان نیک‌اندیش و خیر به تنهایی، توانایی ساخت یک مدرسه را نداشته و در ذهن خود به این فکر می‌کردند که چگونه می‌توانند سهمی در ساخت مدرسه داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ پروژه در زنجان در حال انجام است، افزود: به برکت حضور خیرین بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در زنجان در مدارس خیر‌ساز به کسب علم و دانش می‌پردازند.

او  با بیان اینکه اجرای طرح آجر به آجر به منزله فرهنگسازی است، افزود: در این طرح می‌خواهیم به دانش‌ آموزان، اولیاء و تمام مردم بگوئیم که بستری آماده شده تا از کمک‌های خُرد و حتی مبالغ اندک می‌شود استفاده‌های زیادی کرد و اقدامات بزرگی انجام داد و در این مسیر نیازمند حمایت بیش از پیش رسانه استانی هستیم.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.