مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ مهر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۷۹ هزار نخ سیگار قاچاق درشاهین شهر

سرهنگ "علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای کنترل ورود و خروج خودرو‌های عبوری از محور‌های مواصلاتی شاهین شهر، و در راستای اجرای طرح کشف انواع کالای قاچاق ماموران گشت انتظامی یگان امداد شهرستان، در محدوده پلیس راه اصفهان، تهران مستقر شدند.

او افزود: ماموران حین کنترل ورود و خروج خودرو‌ها به یک دستگاه اتوبوس که از سمت اصفهان به تهران در حرکت بوده مشکوک شده و جهت بررسی دقیق‌تر خودرو را متوقف می‌کنند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: پس از بررسی دقیق از داخل اتوبوس ماموران تعداد ۳۹۶۰ بسته سیگار خارجی شامل ۷۹ هزار نخ سیگار فاقد هرگونه اسناد گمرکی کشف شد.
کشف ۷۹ هزار نخ سیگار قاچاق درشاهین شهر/ کشف ۲ قبضه سلاح غیر مجاز در نایین


فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد:به گفته کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده ۴۰۰ میلیون ریال بوده که در این راستا، پرونده مقدماتی تشکیل و جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضائی ارسال شده است.
 

کشف ۲ قبضه سلاح غیر مجاز در نایین

سرگرد"هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نایین اظهار داشت:در اجرای طرح جمع آوری سلاح ومهمات غیر مجاز ماموران انتظامی و پلیس امنیت عمومی شهرستان نایین مطلع شدند ۲ نفر اقدام به نگهداری سلاح غیر مجاز می‌کنند که هماهنگی لازم برای بازرسی از منزل آن‌ها انجام شد.

او افزود: در بازرسی بعمل آمده از این ۲ منزل ۶۶ گرم و ۱۳۰ سانت سوخته تریاک و ۴ گرم و ۷۰ سانت شیره تریاک و ۲ قبضه سلاح غیر مجاز کشف شد.
سرگردکیان مهر تاکید کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: اطلاع به موقع اینگونه اخبار و دیگر موضوع‌های مشکوک به پلیس از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ باعث افزایش سرعت عمل پلیس در کشف جرایم و پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم می‌شود.
 

شناسایی ۱۴۸ کانال و صفحه اجتماعی مجرمانه با موضوع همسریابی و صیغه یابی

سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی گفت: یکی از جرایمی که با رصد و پایش هوشمندانه در فضای مجازی با آن مواجه هستیم کلاهبرداری و سؤاستفاده از کاربران با سوق دادن آن‌ها به صفحات و کانال‌هایی تحت عنوان همسریابی و یا صیغه یابی است.

او تاکید کرد: کاربران فضای مجازی بایستی به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ قانونی در زمینه راه اندازی وب سایت ها، کانال‌ها و صفحات اجتماعی با موضوع همسریابی در فضای مجازی نداریم و بنابر این اگر با این گونه موارد مواجه شدند بدانند که فعالیت آن‌ها مجرمانه است و تحت تعقیب پلیس فتا و مراجع قضائی هستند.
این مقام انتظامی در خصوص ماهیت اصلی این سایت‌ها و صفحات اجتماعی گفت: تنها اقدامی که دایر کنندگان این کانال‌ها و گروه‌ها انجام می‌دهند در مرحله اول کلاهبرداری و در مرحله بعد سؤاستفاده از مطالب و اطلاعات خصوصی است که کاربران در این کانال‌ها بارگذاری می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی در ادامه از اجرای طرح مقابله با کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی همسریابی و صیغه یابی توسط کارشناسان دایره رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتای استان اصفهان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۴۸ کانال و یا صفحه اجتماعی در حوزه همسریابی و صیغه یابی شناسایی و دائر کنندگان آن‌ها پس از شناسایی تحت پیگرد قضائی قرار گرفته و با آنان برخورد‌های قانونی لازم صورت گرفت.

این مقام انتظامی ۵ مورد از این کانال‌ها و صفحات اجتماعی را مربوط به استان اصفهان و بقیه را مربوط به سایر استان‌های کشور عنوان کرد و در عین حال اظهار داشت: قربانیان این سایت‌ها رویه یکسان دارد و تقریباً از همه استان‌ها مورد سؤاستفاده و یا کلاهبرداری قرار گرفته بودند.
 

دستگیری سارق طلا‌های خانم کهنسال در "گلپایگان

سرهنگ "علی سبحانی اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد سرقت طلا‌های خانمی کهنسال در یکی از روستا‌های محله کناررودخانه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند یک زن را در ارتباط با این پرونده شناسایی و دستگیر کنند.

او با اشاره به اینکه ارزش طلا‌های کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است بیان داشت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان به افراد کهنسال و کم توان توصیه کرد: از درمعرض دید قرار دادن طلا‌های خود خودداری کنید و از اطمینان به افراد مظنون و مشکوکی که به هر عنوان قصد ورود به منزلشان را دارند، خودداری تا از وقوع اینگونه سرقت‌های تلخ جلوگیری و مقادیر نقدی و طلا‌های خود را به صندوق امانات بانک بسپارید.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.