احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی در شهرصنعتی کاوه بدست متخصصان ایرانی یک رکورد شکنی است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حدود یک ماه و نیم پیش در دوم ماه پیش شهریورماه همزمان با هفته دولت نیروگاه ۲۰ مگاواتی کاوه شهرستان ساوه به بهره‌برداری رسید.

این نیروگاه با نام صیناکو که با هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ایجاد شده است و ۴۲۵ مگاوات آمپر ظرفیت دارد بدست متخصصان ایرانی در مدت یک سال احداث شده که یک رکورد شکنی است.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی در احداث نیروگاه برق

موسوی مدیر عامل این شرکت نیروگاهی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: با بدعهدی طرف‌های خارجی تمام مراحل طراحی ساخت نصب و بهره برداری از سوی متخصصان داخلی در مدت یک سال صورت گرفت که این احداث و بهره برداری یکساله از این نیروگاه یک رکورد شکنی است.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی در احداث نیروگاه برق

موسوی افزود: در احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی شهر صنعتی کاوه ساوه ضمن استفاده از تولیدات و تخصص بیش از ۳۰ شرکت داخلی از خروج حدود یک میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

او اضافه کرد: برای بهره برداری از این طرح ۹ میلیون و۵۰۰ هزار یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری ارزی و ریالی شده است.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی در احداث نیروگاه برق

منطقه ویژه اقتصادی و شهر صنعتی کاوه قابلیت‌های منحصر بفردی دارد که افزون بر ۳۰ سرمایه گذار متقاضی ایجاد سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی هستند و رفع مشکل کمبود برق در این منطقه صنعتی موجب افزایش میزان سرمایه گذاری خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از خرید تضمینی ۵ ساله برق تولیدی نیروگاه‌های مقیاس کوچک با قیمت ۴ برابر قیمت متوسط فروش برق به مردم خبر داد.

متولی زاده افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد انرژی تولیدی برق کشور در نیروگاه‌های کوچک و بزرگ بخش خصوصی تولید می‌شود.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی در احداث نیروگاه برق

زیرساخت‌های مناسب، نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دسترسی به راه آهن و خطوط ریلی، قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران دلیل انگیزه بالای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ساوه است و تامین برق مورد نیاز صنایع ساوه از جمله شهرک صنعتی کاوه یک زیرساختی حیاتی برای تحقق جهش تولید است.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی در احداث نیروگاه برق

گودرزی مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای باختر هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از تولید بیش ۶۰ مگاوات برق در ۱۱ نیروگاه مقیاس کوچک در استان خبرداد و گفت : از این تعداد چهار نیروگاه گازی و هفت نیروگاه خورشیدی است.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی در احداث نیروگاه برق

تامین زیرساخت‌های لازم نظیر پست ۲۰ مگاواتی شهر صنعتی کاوه ساوه عامل مهمی برای جهش در تولید بزرگترین شهر صنعتی کشور است که ایجاد اشتغال و ارزش ‌افزوده بالا در گرو تامین این زیرساخت‌ها است.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی در احداث نیروگاه برق

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار