مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مسافران رویکرد این سازمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هجدهمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای در بخش حمل و نقل مسافر در تبریز گفت: در زمان کنونی مردم به دنبال دسترسی آسان به خدمات هستند، بنابراین دست اندرکاران حوزه حمل و نقل مسافر در رویکرد جدید خود از فناوری‌های جدید برای جلب اعتماد عمومی استفاده کنندگان از این بخش بهره می‌گیرند.

او ارتقای اخلاق حرفه‌ای رانندگان بخش حمل و نقل مسافری را از دیگر راه‌های جلب اعتماد عمومی به این بخش اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت توشه غیرهمراه مسافر در چارچوب ضوابط قانونی و در نظر گرفتن موارد ایمنی می‌تواند به عنوان منبع درآمدی در حوزه مسافری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به عملیاتی شدن تخفیف‌های آزادراهی برای ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات قانونی، از مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها خواست این مورد را پیگیری کنند.

باقرجوان با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان یک هاب منطقه‌ای مسافر در شمال غرب کشور مطرح است، گفت: ارتقای خدمات رسانی به مسافران توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان ضروری است.

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت حمل و نقل مسافر در استان ارائه کرد و گفت: در زمان کنونی ۶۵۷ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۲۰۵ دستگاه مینی بوس و ۷۳۸ دستگاه خودروی سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان فعال هستند.

علیزاده افزود: ارتقای نحوه خدمات رسانی به مسافران و افزایش ایمنی تردد ناوگان مسافری از مهمترین دغدغه‌های این بخش در استان بوده که با هم افزایی این اداره کل، فعالان این بخش و دستگاه‌های ذیربط راهکار‌هایی برای آن ارائه شده و در دست اجراست.

در این جلسه روسای تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر کشور و آذربایجان شرقی نظرات خود را برای ارتقای حوزه راهداری و حمل و نقل مسافر ارائه کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.