اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان

 مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: مقبره شیخ حسین علویق مربوط به سده‌های میانه دوره‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان ورزقان بخش مرکزی دهستان ازومدل جنوبی، روستای علویق واقع شده و در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۳۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه مرمت و ساماندهی این مقبره تاریخی طی سال‌های اخیر در اولویت این اداره کل قرار داشت گفت: با توجه به اهمیت و ارزش تاریخی این مقبره عملیات مرمت آن تحت نظارت متخصصان حوزه میراث فرهنگی استان انجام  شده  است و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی به اقدامات انجام شده در آخرین مرحله از عملیات مرمتی مقبره تاریخی علویق اشاره کرد و گفت: طی آخرین مرحله از مرمت مقبره علویق اقداماتی نظیر پی‌گردی، انجام عملیات باستان‌شناسی، طراحی و اجرای طرح جدید مقبره، محوطه‌سازی و کف سازی انجام شده است.

حمزه زاده گفت: شهرستان ورزقان با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های غنی تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی یکی از مهمترین مناطق گردشگر پذیر استان است که تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن همواره در اولویت این اداره کل قرار دارد به همین منظور تکمیل پروژه‌های حفاظتی و مرمتی این شهرستان امسال به‌ صورت جدی در حال پیگیری و انجام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.