شهردار شیراز گفت: تا پایان امسال ایستگاه‌های قهرمانان واقع در میانرود، ایستگاه عادل آباد و ایستگاه امیرکبیر واقع در میدان بسیج از خط دو مترو شیراز به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهردار شیراز در بازدید از روند اجرایی ایستگاه‌های خط دو مترو، گفت: تا پایان امسال ایستگاه‌های قهرمانان واقع در میانرود، ایستگاه عادل آباد و ایستگاه امیرکبیر واقع در میدان بسیج از خط دو مترو را به بهره برداری می‌رسد.

حیدر اسکندرپور گفت: ایستگاه قهرمانان در میانرود، ایستگاه عادل آباد و ایستگاه امیرکبیر با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا هستند.

او با اشاره به اینکه ایستگاه امام حسین (ع) محل تلاقی خط یک و دو متروی شیراز است، افزود: تلاش داریم این ایستگاه را نیز تا پایان سال به بهره برداری برسانیم، اما اجرای این ایستگاه به علت وجود تاسیسات شهری و آب‌های سطحی دشوار است.

شهردار شیراز در بازدید از ایستگاه متروی استقلال، گفت: این ایستگاه از نظر اجرایی یکی از سخت‌ترین ایستگاه‌های خط دو متروی شیراز است، چون در محدوده باسکول نادر محل تلاقی ترافیک شمال – جنوب با غرب شهر قرار گرفته و از این رو نمی‌توانستیم برای اجرای ایستگاه خیابان را مسدود و از سطح معبر استفاده کنیم.

او با اشاره به حفر تونلی به طول ۲۵۰ متر برای دسترسی به نقطه اجرای ایستگاه متروی استقلال، افزود: در محدوده باسکول نادر شاهد جریان زندگی و ترافیک در سطح خیابان هستیم و شهروندان و واحد‌های تجاری و مسکونی طبق روال قبل زندگی می‌کنند، اما در ۱۸ متر زیر زمین اقدامی بزرگ توسط مهندسین و مشاورین در جریان است.

شهردار شیراز با بیان اینکه اجرای طرح ایستگاه استقلال هزینه‌ای بالایی دارد، افزود: عرض ایستگاه استقلال ۲۴ متر و در مقایسه با ایستگاه‌های قبلی مترو که ۱۸ تا ۲۱ متر بوده، عرض بیشتری دارد و برای اجرای این عرض نیازمند حفاری بیشتری نیز بودیم که نشان دهنده سختی اجرای پروژه است.

اسکندرپور درخصوص امکان نشست زمین‌های مجاور ایستگاه استقلال گفت: این پروژه بسیار حساس است و در بالای معبر با دوربین‌های دقیق به طور دائم نشست‌های معبر اصلی سنجش می‌شود و با رصد روزانه تدابیر لازم را برای به سرانجام رسیدن پروژه انجام می‌دهیم.

او گفت: در روز‌های آینده دو دستگاه حفار مکانیزه TBM از تونل ایستگاه آزادی در مجاورت پارک آزادی خارج می‌شود و به موازات آن در حال احداث ایستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار