معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۶ طرح ملی استانی شده و ملی در این استان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اردشیر آذر معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ طرح ملی و ملی استانی شده در سطح این استان در بخش‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی در دست احداث است.

او افزود: از این تعداد ۲۴ طرح ملی و ۲۲ طرح به صورت ملی استانی شده در بخش‌های حمل و نقل، آب و فاضلاب، منابع آب، آموزش عالی، فرهنگ و هنر، امور قضایی، آموزش فنی و حرفه‌ای، درمان و انرژی با اعتباری افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.


بیشتر بخوانید


آذر، طرح‌های ملی شاخص در حال اجرای این استان را طرح‌های راه‌آهن، احداث بزرگراه و چهارخطه کردن محور شهرکرد به بروجن به لردگان، احداث سد باباحیدر، چهار خطه کردن محور بین استانی بن به داران اصفهان اعلام و اضافه کرد: برای اجرای طرح ملی راه‌آهن این استان افزون بر چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان اعتبار، امسال افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیز برای تکمیل این طرح نیز تا پایان دولت دوازدهم تخصیص خواهد یافت.

او، عمده طرح‌های ملی استانی شده در حال اجرا را نیز طرح انتقال آب بن به بروجن، اجرا و تکمیل سیستم فاضلاب چند شهر استان اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، طرح سیستم فاضلاب هفشجان، لردگان، گندمان و بلداجی تا پایان دولت دوازدهم با اعتبات ملی استانی تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

آذر، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح احداث سد باباحیدر افزود: این طرح با کاربرد ذخیره آب شرب و کشاورزی منطقه و سیراب کردن یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست و تامین آب آشامیدنی چند شهر و روستا در شهرستان فارسان در حال انجام است که پیش بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و بهره‌برداری شود.

او از اجرای برخی طرح‌های گردشگری و ورزشی در استان با اعتبارات متمرکز کشوری خبر داد و اضافه کرد: بخشی از طرح‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری با انعقاد تفاهم‌نامه متمرکز وزارتخانه مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور بدون دخالت اعتبارات استانی در حال اجراست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار