انجام ۲۶۱ ماموریت اورژانس فارس در حوادث ترافیکی طی ۳ روز گذشته

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: حوادث ترافیکی در ۳ روز گذشته منجر به مجروحیت ۲۷۹ نفر و مرگ یک نفر شد.

محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: در سه روز گذشته (پنجشنبه ۲۴، جمعه ۲۵ و شنبه ۲۵ مهرماه)، ۲۶۱ ماموریت در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای توسط اورژانس ۱۱۵ فارس انجام شده است.

او افزود: در این حوادث جاده‌ای ۲۷۹ نفر مصدوم شدند و یک نفر به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

مرادیان ادامه داد: ۱۸۶ نفر در تصادفات شهری و جاده‌ای به بیمارستان اعزام و ۲۴ نفر در محل درمان شده اند و ۶۹ نفر نیز برای اعزام به بیمارستان رضایت نداند.

مدیر مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس با بیان اینکه اورژانس فارس ۲۰۶ پایگاه فعال دارد و ۱۰۶ پایگاه در مبادی جاده‌ای خدمات می‌دهند، گفت: همچنین این استان با ۵ بالگرد فعال دارد و سه دستگاه موتورلانس به صورت شبانه روزی و رایگان به هموطنان ارائه می‌کند.

او تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵ هزار و ۴۱۶ ماموریت حوادث ترافیکی در استان فارس انجام شده است که حدود ۱۹ درصد کاهش ماموریت تصادفی داشتیم.

مرادیان برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای به شهروندان، توصیه کرد: شهروندان سرعت مجاز را رعایت و فقط با هوشیاری کامل اقدام به رانندگی کنند و در زمان خواب‌آلودگی به هیچ‌وجه رانندگی نکنند، بیشتر حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری محدوده شهر‌ها رخ می‌دهد بنابراین در صورت خستگی از رانندگی برای اتمام مسیر خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار