زرندی گفت: تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی کشور به پیشنهاد معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه و مشارکت نخبگان، ذینفعان و فعالان عرصه تولید با محوریت ایدرو از فردا کلید می‌خورد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، سعید زرندی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گفت: تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی کشور به پیشنهاد معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه و مشارکت نخبگان، ذینفعان و فعالان عرصه تولید با محوریت ایدرو از فردا کلید می‌خورد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت با تاکید بر نگاه کارشناسانه و متوازن به دو وجه مهم صنعت خودرو شامل شرایط تولید و تولیدکنندگان و نیز اولویت‌ها و حقوق مصرف کنندگان، لزوم طراحی یک برنامه واقع بینانه که هر دو این ابعاد را به طور جامع در برداشته باشد را ضروری توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به نگاه وزارت صمت مبنی بر هماهنگ سازی و تجمیع امور صنعت حمل و نقل کشور افزود: وزارت صمت یکپارچگی در برنامه‌ریزی و راهبری مسائل مربوط به تولید خودرو‌های سواری، ناوگان سنگین، صنایع ریلی و شناور را از طریق مشارکت و هم افزایی ذینفعان و سیاست‌گذاران با محوریت سازمان گسترش مد نظر دارد.

معاون طرح و برنامه همچنین به هم رسانی‌های موثر، چابک و هوشمندانه تولیدکنندگان و فناوران را در حوزه وظایف باز تعریف شده سازمان‌های توسعه‌ای در جهان امروز عنوان کرد و افزود: بر همین اساس وظیفه ایفای نقش به عنوان حلقه ارتباطی بخش‌های دانش بنیان دارای فناوری‌های نوین با صف و میدان صنعت برعهده ایدرو به عنوان مرکز ثقل این فرآیند کلیدی قرار داده شده است.

به گفته زرندی نتایج ملموس طرح رسوخ فناوری در صنعت شامل بهبود کیفی تولیدات، افزایش سهم ساخت داخل و جلوگیری از خروج ارز در رشته‌های مختلف تولیدی در آینده نزدیک مورد انتظار و قابل دستیابی است.

ایدرو متولی ریل گذاری زنجیره ارزش کارخانه سازی

همچنین در این مراسم مهدی صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی باتجربه‌ای در کشور داریم، گفت: ایدرو به عنوان یک نهاد پر قدمت در عرصه صنعت می‌تواند متولی ریل گذاری زنجیره ارزش کارخانه سازی در کشور باشد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه در دنیا کارخانه سازانی هستند که به صورت کلید گردان کلیه مراحل ساخت کارخانه‌ها را انجام می‌دهند و پس از آن نیز ضمانت‌هایی از جنس گارانتی و وارانتی ارائه می‌کنند، اما در کشور خلا این نقش‌آفرینی احساس می‌شود.

وی افزود: ایدرو به واسطه تجربه و توان خود میتواند با ریل گذاری زنجیره ارزش کارخانه سازی در هر رشته صنعت و ایجاد کنسرسیوم‌های مکمل و متمم برای رشته صنعت‌های اساسی از بین سازندگان توانمند این ضرورت جدی در عرصه تولید را برطرف کند.

صادقی نیارکی صرفه جویی و بهینه شدن مصارف، کاهش مدت زمان احداث کارخانه و رفع نگرانی‌های صاحبان صنعت را از دیگر مزایای فعال شدن فرایند زنجیره ارزش کارخانه سازی برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۱۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
اینم مثل تدوین برنامه پیش فروش و فروش فوق العاده نشه که 6 ماه نشده کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرین و بگین باید خودرو کارخونه به قیمت بازار آزاد بشه. تو رو خدا اینقدر به حرف خودروسازها گوش نکنین. اگر خودروساز راست میگه هزینه های سربار مثل حواله های تقدیمی به کارکنانش رو کم کنه و قطعش کنه
آخرین اخبار