معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح «پیش‌دبستانی در بستر فضای مجازی» از اول آبان ماه در زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سلامی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بااشاره به اینکه امسال ثبت نام دانش آموزان پایه اول ۶۰/۳ درصد نسبت  به پارسال افزایش داشته، گفت: اما ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به محوریت غیر اجباری بودن ثبت نام در این مقطع تحصیلی  ۶۰ تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

او گذراندن دوره پیش‌دبستانی توسط نوآموزان به ویژه نوآموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار را بسیار مهم دانست و گفت: این دوره کودکان را برای حضور در مدرسه و دریافت آموزش‌های لازم آماده می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پس از بررسی‌های لازم آموزش مجازی برای نوآموزان زنجانی در دستور کار قرار گرفت تا کودکانی که موفق به ثبت‌نام در سامانه سناد نشدند و نمی‌توانند با حضور در مدرسه فعالیت‌های علمی را دنبال کنند، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به صورت رایگان از طریق شبکه آموزشی شاد و شبکه آموزش صدا و سیمای مرکز استان زنجان یا مدرسه تلویزیونی ایران دریافت کنند.

این مقام مسئول در خصوص راهکار آموزش و پرورش زنجان برای نوآموزانی که در سامانه سناد ثبت‌نام نکرده اند و به شبکه شاد هم دسترسی ندارند، گفت: محور کار آموزش و پرورش استان زنجان  ارائه برنامه‌ها و آموزش از طریق تلویزیون است که به این منظور  هماهنگی‌های لازم با صدا و سیمای مرکز زنجان انجام شده تا از طریق شبکه‌ی استانی اشراق برنامه‌های آموزشی مورد نظر برای پیش‌دبستانی‌های مناطق محروم پخش شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.