وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که نبود تدابیر لازم برای جلوگیری از هجوم احتمالی مراجعین ویزای پاکستان، سبب بروز حادثه روز گذشته در ننگرهار شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به حادثه روز گذشته در ننگرهار و جان باختن ۱۲ شهروند متقاضی ویزای پاکستان در ازدحام جمعیت اعلام کرد: نبود تدابیر لازم برای جلوگیری از هجوم احتمالی مراجعین ویزای پاکستان، سبب بروز این حادثه شده است.

وزارت امور خارجه افغانستان ضمن ابراز تاثر از وقوع این رویداد گفته است که رفع محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، اعلام رژیم جدید ویزا‌های درازمدت پاکستان، افزایش بی‌پیشینه و تجمع غیرقابلِ پیش‌بینی متقاضیان برای دریافت ویزا و نبود تدابیر لازم برای جلوگیری از هجوم احتمالی مراجعین و مهار بی‌نظمی‌ها، سبب بروز این حادثه شده است.

این وزارتخانه گفته است که در همکاری و هماهنگی با سفارت پاکستان و رهبری ولایت ننگرهار تلاش خواهد کرد تا جهت تطبیق موثر رژیم جدید ویزا‌های درازمدت پاکستان با استفاده از روش‌های سالم مدیریتی، تدابیر لازم را روی دست گرفته و رهنمود‌ها و سهولت‌های بیشتر را فراهم سازد.

گفتنی است که روز گذشته هزاران متقاضی برای اخذ ویزا به یک ورزشگاه در جلال آباد هجوم بردند. تجمع بیش از حد مردم و بی نظمی در این محل سبب شد تا ۱۲ تن از متقاضیان زیر پا‌های مراجعین کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار