معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا، هفته آینده هیچ کلاسی در دانشگاه علم و صنعت برگزار نخواهد شد.

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر تقویم آموزشی زبان بندی شده دانشجویان جدید الورود این دانشگاه اظهار کرد: سازمان سنجش در اطلاعیه‌های گذشته خود زمان اعلام نتایج دانشجویان جدید الورود مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در اواخر مهر اعلام کرده بود.

او افزود: دانشگاه علم و صنعت مطابق نظر سازمان سنجش، تشکیل کلاس‌های دانشگاه برای دانشجویان جدید الورود را از ۳ آبان اعلام کرده بود، اما سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نتایج کنکور دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد روز دوشنبه، ۵ آبان و مقطع کارشناسی در روز شنبه، ۱۰ آبان اعلام می‌شود.

واحدی تصریح کرد: هفته آینده هیچ کلاسی در دانشگاه علم و صنعت برگزار نخواهد شد. با اعلام تاریخ‌های فرضی برای اعلام نتایج کنکور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تصمیم گرفته ایم تا کلاس‌های دانشجویان ارشد و تحصیلات تکمیلی را به علت اینکه نتایج کنکور آنان در تاریخ ۵ آبان اعلام می‌شود، از ۱۰ آبان برگزار کنیم و همین روند را برای دانشجویان مقطع کارشناسی به علت اینکه جواب کنکور آن‌ها در ۱۰ آبان  اعلام می‌شود از تاریخ ۱۴ آبان کلاس‌های شان را شروع کنیم.

آموزش‌های دانشگاه علم و صنعت برای دانشجویان جدید الورود 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره نحوه ارائه آموزش‌ها به دانشجویان جدید الورود گفت: آموزش دانشجویان جدید الورود دانشگاه علم و صنعت به علت شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت دانشجویان به صورت مجازی یا الکترونیکی در بستر سامانه دانشگاه ارائه خواهد شد.

واحدی ادامه داد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده از سوی دانشگاه علم و صنعت و شدت گرفتن ویروس کرونا ثبت نام دانشجویان جدید الورود، نحوه انتخاب واحد و برگزاری کلاس آنان قطعا به صورت مجازی انجام خواهد شد، یعنی آنان با بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دانشگاه نخواهند داشت و تمام فعالیت‌های خود را در بستر مجازی انجام می‌دهند.

او اضافه کرد: در صورت عادی شدن شرایط از نظر ویروس کرونا تدابیری از سوی دانشگاه علم و صنعت اندیشیده می‌شود تا دانشجویان جدید الورود به منظور آشنایی با محیط دانشگاه، دانشکده و استادان یا معارفه در دانشگاه حضور یابند، اما در حال حاضر از آن جایی که ویروس کرونا شدت گرفته و تعداد آمار و ارقام مبتلایان به بیماری افزایش یافته است؛ بنابراین هیچ دانشجویی در دانشگاه حضور پیدا نخواهد کرد و به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همانند دانشگاه‌های دیگر فعالیت آنان به صورت مجازی انجام خواهد شد.

واحدی با اشاره به فعالیت شاغلان دانشگاه علم و صنعت با توجه به شدت گرفتن ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه استانداری تهران و برنامه ریزی ما تمامی شاغلان، بخشی از فعالیت‌های دانشگاه را به شیوه دورکاری انجام می‌دهند تا سلامت خود و خانواده شان از شر ویروس کرونا حفظ شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کلاس عملی برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت برگزار نمی‌شود و بخشی از آن‌ها به صورت مجازی یا الکترونیکی انجام خواهد شد و بعد از آن دانشجویان متناسب با برنامه ریزی‌های دانشگاه به صورت فشرده یک الی دو روز در ترم و با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا در دانشگاه حضور خواهند یافت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار