مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: با همکاری ۵۰۰ استاد در ۱۶حوزه دانشی، ۴۰۰ گرایش در حوزه‌های علمیه تعریف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دومین همایش منطقه‌ای حوزه علمیه و حوزه منتظر با شرکت طلاب و علمای حوزه‌های علمیه استان‌های فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد هم زمان با دومین یادمان بزرگداشت آیت الله ایمانی نماینده فقید، ولی فقیه در فارس در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) برگزار شد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این همایش گفت: با مشارکت بیش از ۵۰۰ استاد در ۱۶ حوزه دانشی، ۴۰۰ رشته‌گرایش تعریف کرده‌ایم؛ اما این موفقیت‌ها کافی نیست و طلاب جوان و اساتید حوزه‌های علمیه لازم است قلمرو و آفاق فقه و فلسفه را فتح کنند.

او  تاکید کرد: حوزه انقلابی باید بداند که توقف در فرایند‌های علمی گذشته کافی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه مراکز حوزوی، علمی و دانشگاهی فارس، گفت: استان فارس از قرن دوم تاکنون گام به گام با علم و دانش و اندیشه پیش رفته و همواره مهد حوزه بوده است؛ چنانکه در مقاطعی به قله‌های بلند علمی و معرفتی و حوزوی رسید که سند بزرگ افتخار شیراز و مردم آن است.

او تاکید کرد: مردم شیراز همواره پیشتیبان کاروان علم، اندیشه، ادب، حکمت و هنر بوده اند و در دوره‌های متاخر، درخشش مراکز علمی و دانشگاهی بر رونق علمی این شهر و استان افزوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه در عصر انقلاب اسلام، حوزه باید همه آن ممیزات پیشین را صیانت کند، ادامه داد: در عین حال، حوزه باید بر پرونده خود شاخص‌های جدیدی بیفزاید.

او، ویژگی‌های حوزه انقلابی را مترقی، دلیر و شجاع برشمرد و افزود: اولین ویژگی یک حوزه عمیق و انقلابی آن است که دانش‌بنیان و در پی تولید علم، فکر و اندیشه باشد.

اعرافی تاکید کرد: حوزه انقلابی باید مجد و عظمت تاریخی عینی و دانشی خود را صیانت کند و نباید تحصیل کرده‌هایی سطحی بار بیاورد.

در این همایش از نویسندگان ۸۹ مقاله برتر در حوزه منتظر تجلیل شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار