آفاق احمدی، بانوی خیرریحانشهری که در دوران دفاع مقدس برای رزمندگان نان می‌پخت، اکنون ۴۰ سال است که در حوزه جمع آوری نذورات مردمی برای مساجد، تکایا و... فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طی مراسمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور امام جمعه ریحان شهر، فرماندار زرند و جمعی از مسئولان محلی، هدایای جمع آوری شده  به همت بانوی نیک اندیش  آفاق احمدی به اماکن مذهبی ریحان شهر اهدا شد. 

 

 

 

مراسم تجلیل از آفاق احمدی در ریحانشهر

علی صادق زاده، فرماندار زرند در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه آفاق احمدی، بانوی کهنسال زرندی در جمع آوری کمک‌های مردمی برای اماکن مذهبی گفت: این بانوی فداکار، همانند بسیاری از مادران ارزشی جامعه اسلامی در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه امداد رسانی خود را به نحو شایسته انجام داد و بعد از جنگ تحمیلی همچنان در تجهیز و تعمیر مساجد، تکایا و امامزاده‌ها کمک‌های ارزشمندی را انجام داده است.

او با بیان اینکه اماکن مذهبی خانه پاک خداوند متعال و مکانی برای آرامش روح و جسم انسان است، افزود تعمیر، نگهداری و تجهیز این اماکن بر عهده بندگان شایسته خداوند است و این گونه توفیقات در منطقه ریحانشهر نصیب بانوی کهنسال این منطقه، آفاق احمدی شده است. 

حجت الاسلام غفوری، امام جمعه ریحان شهر هم با قدردانی از خدمات ارزنده این بانوی کهنسال گفت: خانم احمدی در دوران دفاع مقدس هم در پشت جبهه با پخت نان محلی برای رزمندگان و ارسال آن ها به جبهه به نظام جمهوری اسلامی خدمات شایانی کرده است. 

۱۲۸ برنامه برای برگزاری هر چه تمام‌تر سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی  فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان از آمادگی و داشتن ۱۲۸ برنامه ارائه شده به کارگروه‌ها برای برگزاری هرچه تمام‌تر سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.  به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان در جلسه کمیته زائران، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) وتبریک آغاز امامت حضرت حجه (عج)، گفت: کمیته راهیان و زائران شهید حاج قاسم سلیمانی، یکی از کمیته‌های مهم برای برگزاری سالگردو همچنین ترویج مکتب حاج قاسم، است.  او افزود: یکی از نکات حائز اهمیت برای حفظ سلامت زائران در شرایط فعلی، راه اندازی کمیته خدمات بهداشتی است.  سردار معروفی تصریح کرد: خدمات بهداشتی را باید جدی بگیریم وباید به سایر کمیته‌های این ستاد افزوده شود.  او گفت: برای مراسم برگزاری سالگرد شهید سلیمانی در کشور، ۵ ستاد اعم از ستادحضرت رسول (ص) با فرماندهی کل، ستاد کرمان که از توجه وحساسیت بالاتری برخوردار است بدلیل محوریت برگزاری مراسم، ستاد سازمان بسیج وسیع کشور و ستاد بین الملل نیرو قدس تشکیل شده است.  او تصریح کرد: ۱۲۸ برنامه برای برگزاری هرچه تمام‌تر سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی درنظر وپیشنهاد شده است که به کارگروه‌ها برای آماده سازی وتکمیل، تحویل داده شده است.  سردار معروفی گفت: کار‌ها و برنامه‌های این ستاد در استان کرمان، بررسی و با خانواده شهید سلیمانی هماهنگ شده است و همچنین ستاد مرکزی، برنامه‌های پیشنهادی ستاد استان کرمان در دهه شهادت سردار را پذیرفته است.  او بیان کرد: برگزاری اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان قطعی بوده و آمادگی لازم را در این باره خواهیم داشت.  او با اشاره به اینکه مراسم با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، افزود: نظارت‌ها بسیار سختگیرانه و با تعداد محدود مهمانان و در زمان محدود و کوتاه برگزار می‌شود.  فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان، عنوان کرد: برگزاری اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور و در تمام استان‌ها بصورت کاملا مدیریت شده، برگزار خواهد شد.  او تصریح کرد: برگزاری این مراسم، فرصت مناسبی است برای ایستادن در برابر عرض اندام دشمنان تا با ایجاد گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در جامعه نشاط معنوی را ایجاد، و جلوی هجمه‌های دشمنان گرفته شود.  سردار معروفی گفت: کمیته راهیان وزائران وترویج مکتب حاج قاسم برای پذیرش مدیریت شده دانش آموزان و دانشجویان از سراسر کشور آمادگی دارد، اما در شرایط موجود اجازه پذیرش نداریم.  او افزود: روزانه برای هزار نفر زائر آمادگی پذیرش داریم، اما درحال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اعزام کاروان‌ها به استان ممنوع است.  فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان، تصریح کرد:: سلامت همه افراد وزائران شهید حاج قاسم سلیمانی، در اولویت بوده و حتی یک نفر هم نباید در این مراسم بیمار شود.

او افزود: آفاق احمدی پس از جنگ تحمیلی نیز دست از کار خیر بر نداشت و همه ساله اقدام به جمع آوری هدایای مردمی برای اماکن مذهبی  می کند .

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه تجهیز اماکن مذهبی متبرکه و اموراتی که به مسائل مذهبی مردم ارتباط دارد برای نظام ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: امروز هم شاهد اهدای وسایل و تجهیزات از قبیل فرش، انواع ظروف، وسایل گرمایشی و بهداشتی به ارزش ۴ میلیارد ریال به اماکن مذهبی هستیم که جای قدردانی از این بانوی خیراندیش دارد. 

آفاق احمدی، بانوی کهنسال خیر ریحانشهر هم گفت: در طول دوران دفاع مقدس اکثر وقت زندگیم صرف پخت نان محلی برای رزمندگان می شد و پس از جنگ تحمیلی به توفیق خداوند فعالیت خود را در جمع آوری نذورات مردمی برای مساجد، تکایا و ... آغار کردم و قریب  به ۴۰ سال است که به طور مداوم این فعالیت را انجام می دهم و تاکنون به کمک مردم وسایل و تجهیزات بسیار زیادی به اماکن مذهبی اهدا شده است.

تجلیل از آفاق احمدی بانوی خیر

او افزود: به یاری خداوند تا زنده هستم دست از کار خیر بر نمی‌دارم. 

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خدمات این بانوی خدمتگزار تجلیل شد. 

تجلیل از آفاق احمدی بانوی خیر

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.