حل و فصل اختلافات مرزی مراتع روستاهای بانش و دشمن زیاری شهرستان بیضا

با پیگیری های مستمر هیات ممیزی مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا، اختلافات مرزی مراتع روستاهای بانش و دشمن زیاری حل و فصل گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدقاسم سادات یاراحمدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا،گفت: امسال با تلاش های انجام شده برای حفاظت از اراضی ملی و عرصه های مرتعی پرونده ممیزی مراتع روستای دشمن زیاری تشکیل و اختلاف مرز مرتع مذکور با مرتع بانش که از سالیان متمادی تاکنون بلاتکلیف مانده بود  که با حضور هیات ممیزی مراتع شهرستان و نیز اعضاء شوراهای اسلامی روستاهای مذکور و روستای تنگتور در محدوده این مراتع حل و فصل شد.

او، با اشاره به اجرای برنامه های پیشرو در راستای اجرای ممیزی مراتع و ساماندهی اراضی ملی شهرستان بیضاء، بیان کرد: با همکاری مسئولان محلی بویژه شوراهای اسلامی ، دهیاران و معتمدان محلی ، عرصه های مرتعی با انجام ممیزی شناسایی و تعیین تکلیف می شوند.

یار احمدی، تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده، چهار سامان عرفی و مرتعی روستای های کمال آباد، امیرآباد و تخته سنگ علیا و سفلی ، روستای بانش(دنگ آبزا) و دشمن زیاری ، تحت اجرای ممیزی مراتع است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیضا، هدف از پیگیری و اجرای ممیزی مراتع را ساماندهی مراتع ، تهیه طرح مرتعداری برای مشارکت مطلوب بهره برداران در جهت مدیریت ، حفاظت و صیانت و بهره برداری اصولی از مراتع و نیز پیشگیری و جلوگیری از تخریب و تصرف افراد سود جو و فرصت طلب دانست.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار