مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور خبر داد:

پیشنهاد عرضه دام زنده از طریق بورس کالا

دادرس گفت:پیشنهاد عرضه دام زنده از طریق بورس کالا مطرح شد که با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت سازمان بورس ایران مراحل اداری آن در حال انجام است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین صدر دادرس گفت:در حال حاضر اتحادیه تعاونی های کشاورزی دام سبک کشور دارای ۳۵ عضو در ۱۴ استان است از ابتدای سال تاکنون مجوز تشکیل ۱۰ شرکت تعاونی دام سبک در استان های کشور و از جمله ۵ استان جدید توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی صادر شده است.

وی گفت: تعداد دام سبک تحت پوشش این اتحادیه حدود ۷میلیون راس است از این ۷میلیون راس ۲۵ درصد، به عنوان دام قابل عرضه وارد بازار می شود که می تواند در متعادل سازی بازار نقش موثر داشته باشد.

دادرس خاطر نشان کرد: این اتحادیه برای رفع موانع تولید در سال جهش تولید، طرح حمایت از تولید دام سبک روستایی و نیمه صنعتی را به ستاد جهش تولید وزارت جهاد کشاورزی ارائه کرده و در حال پیگیری جهت عملیاتی شدن آن است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور بیان کرد: در حال حاضر در حال پیگیری عرضه دام زنده و گوشت در کشور هستیم در این راستا پیشنهاد عرضه دام زنده از طریق بورس کالای کشاورزی مطرح شده که با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت سازمان بورس مراحل اداری آن در حال انجام است.

صدر دادرس افزود: با توجه به مشکلات تامین نهاده های وارداتی این اتحادیه تمام تلاش خود را برای تامین نهاده های مورد نیاز اعضا از منابع داخلی به کار برده همچنین در این راستا تفاهم نامه ای را با اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور منعقد کرده تا از طریق شبکه اتحادیه مذکور در کشوربتواند بخشی از نیازمندی های دام های تحت پوشش را تامین کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس کالا ، دام زنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار