در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

حجت‌الاسلام شهریاری: وجود اسلام مقاوم استکبار جهانی را به وحشت انداخته است/ لزوم استفاده مسلمانان از هفته وحدت برای اتحاد بیشتر

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: در ۴۰ سال اخیر یک نوع اسلام مقاوم ایجاد شده که استکبار را به وحشت انداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امشب ۸ آبان ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی موضوع وحدت، راهبرد جهانی شدن اسلام پرداخت.

شهریاری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باعث پیدایی اسلام مقاوم در جهان شده است گفت: این اسلام مقاوم تهدیدی برای استکبار جهانی است و لذا این ترس و واهمه به دلایل مختلف در طول سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه طی ۴۰ سال اخیر یک نوع اسلام مقاوم ایجاد شده که استکبار را به وحشت انداخته است، افزود: استکبار جهانی یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است لذا آن‌ها ۸۰ درصد کل سرمایه دنیا را در اختیار دارند و برای افزایش ثروت خود برنامه ریزی می‌کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دولتی است که این نوع سرمایه داری را ترویج و در آمریکا، اروپا و آسیا پیگیری می‌کند ادامه داد: آن‌ها به دنبال ایجاد تقابل با اسلام ناب هستند.

شهریاری تصریح کرد: وقتی جلیقه زرد‌ها هر شنبه در فرانسه اعتراض می‌کنند به خاطر روحیه‌ای است که انقلاب اسلامی و حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان ایجاد کرده است لذا این گونه حرکت‌ها ترس و واهمه را در استکبار جهانی ایجاد کرده است به طوری که آن‌ها تلاش می‌کنند تا یک نوع عروسک و یا یک نوع نقاب را از اسلام معرفی کنند و خود را در مقابل آن قرار دهند تا نشان دهند که این نوع حرکت‌ها در مقابل اسلام خشونت بار و خشونت طلب ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه گروه‌های افراطی زاده استکبار جهانی است گفت: چه طور می‌شود که داعش نفتش را از شمال ترکیه و از مرز‌های مختلف به فروش می‌رساند؟ تردیدی نیست که در پشت استکبار جهانی و سرکردگان زر و زور واقع شدند، نگرانی در دنیای غرب ایجاد شده لذا آن‌ها به دنبال ترویج اسلام افراطی هستند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه هفته وحدت به ابتکار نظام جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول مقارن با ولادت حضرت رسول اکرم طراحی شده است افزود: هفته وحدت فرصتی است تا مسلمانان بار دیگر بر صلح و دوستی، اخوت و برادری، همدلی و همدردی و احترام و محبت به یکدیگر تأکید کنند.

شهریاری اظهار کرد: ما وظیفه اصلی خود را با ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی گره زده ایم و در صدد هستیم گفتمان جدیدی را شکل دهیم و با کمک علما، نخبگان و فرهیختگان جهان از جنگ، تنازع، تعصبات کور، افراطی گری و توهین به مقدسات پیشگیری کنیم و توطئه شوم دشمنان را در این موارد آشکار کنیم.

او ادامه داد: امسال در شرایطی که امکان سفر و ملاقات حضوری فراهم نشد تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی کنفرانس سی و چهارم را با شکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم و خوشبختانه موفق شدیم در هفت فعالیت مختلف کنفرانس سی و چهارم را طراحی و مدیریت کنیم لذا در اولین فعالیت بیش از ۱۶۱ سخنران خارجی از ۳۶ کشور جهان و ۹۲ سخنران داخلی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و صاحبنظران حوزه وحدت و تقریب موافقت خود را برای حضور در این کنفرانس اعلام کردند و در موضوعات مورد نظر خودشان که اهم مشکلات و مسائل حال حاضر جهان اسلام است به سخنرانی خواهند پرداخت.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما از  علمای برجسته جهان اسلام دعوت کرده ایم و آنها دعوت ما را پذیرفتند، خیلی از این بزرگان محدودیت‌هایی برای حضور در ایران داشتند ولی اکنون که به صورت وبینار برگزار می‌شود دیگر محدودیت وجود ندارد و لذا  با استقبال بی نظیری مواجه شدیم.

شهریاری با اشاره به اینکه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی موجب شد تا داعش سرکوب شود افزود: داعش قدرت میدانی خود را از دست داده  و در حاشیه قرار گرفته است.

او عنوان کرد: ما سازمانی هستیم که وظیفه حوزه نرم را برعهده داریم، باید نشان دهیم که این اسلام ناب است و هر  قوم ، نژاد و مذهبی در زیر چتر معیت و همراهی رسول خدا قرار  می گیرد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه فشارهای حوزه سخت از نظر وزن سنگینی داشت  گفت:  تصمیم گیران اصلی احساس کردند که باید بیشتر به حوزه سخت توجه کنند با پیروزی‌های میدانی که الان به دست آمده ما توانستیم این تفکر را به عقب برانیم، گروه های اقلیت افراطی  از پشتیبانی استکبار جهانی برخوردارند اینها در یک دوره موفق شدند تا بخشی از کارهای جهان اسلام را به سمت خود بکشاند ،امروز داعش  دست برتر ندارد.

شهریاری با اشاره به این‌که الان فرصت خوبی برای انجام  اقدامات نرم است  گفت:  باید بدنه ای  که از بدنه اصلی جدا شده بود به بدنه جامعه اسلامی برگردد ،یک  زمانی القاعده  به اسلام هراسی دامن می زد و پس از آن به طور مرتب گروه های دیگری به وجود آمدند و  اقدامات جدیدی را شکل  دادند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: لابی صهیونیستی و استکبار جهانی تلاش می‌کنند با اسلام نابی که از سوی حضرت امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی معرفی شده است و اکنون هم با نظریه ولایت فقیه با رهبری مقام معظم رهبری ادامه دارد، تقابل ایجاد کنند و این موضوع برای آن‌ها خطر جدی را پدید آورده است.

او اضافه کرد: این خطر جدی در کف خیابان‌های آن ها، بروز کرده و تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه هم به علت روحیه‌ای است که انقلاب اسلامی و حرکت‌های بیداری مستضعفان در جهان ایجاد کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  با اشاره به آشکار سازی روابط برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: جهان اسلام را از حاکمان برخی از کشور‌های جهان اسلام باید جداکرد، پس از جنگ جهانی دوم، برخی از سران کشور‌های اسلامی دست نشانده استکبار جهانی شدند و از ابتدا هم پنهانی و مخفیانه با رژیم صهیونیستی ارتباط داشتند، اما اکنون این روابط، شفاف و آشکار شده است.

او با اشاره به اینکه فشار آمریکا، این کشور‌ها را به آشکار سازی این روابط وادار کرده است افزود:  بیداری اسلامی هنوز منتفی نشده  و دوباره اوج خواهد گرفت.

شهریاری  با اشاره به اینکه علل پیدایش بیداری اسلامی باید به خوبی تحلیل شود اظهار کرد: توسعه فضای مجازی در جهان مستضعفان یکی از علل این پیدایش بود، زیرا پیش از آن رسانه‌ای در اختیار اسلام مقاوم نبود و از سال ۱۳۷۵، ابزار‌های ارائه پیام را در اختیار گرفتیم و پیام‌های انقلاب اسلامی به گوش جهان اسلام رسید.

او با بیان اینکه با این اتفاق، حاکمیت ها، ابزار‌های لازم و کنترلی را از استکبار جهانی در اختیار گرفتند و دوباره حاکمیت خود را بر فضای مجازی اعمال کردند و پس از آن، بیداری اسلامی کمی افول  پیدا کرد گفت: متاسفانه بخش قابل ملاحظه‌ای از سرمایه‌های اسلام در ترویج اسلام خشونت گرا سرمایه گذاری می‌کنند و در برخی از  کشور‌ها مانند پاکستان ، مدارس پشتیبانی مالی می‌شوند که اسلام افراطی را ترویج می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به همان اندازه‌ای که بر روی موشک و پهپاد سرمایه گذاری می‌کنیم حتماً باید در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی هم سرمایه گذاری کنیم و سطح جهان اسلام هم باید در این بخش سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار