فرماندار شهرستان اسد آباد گفت: هفته‌ای که گذشت تلخ‌ترین و سیاه‌ترین هفته‌ی کرونایی اسدآباد از ابتدای شروع این بیماری در شهرستان بود.

اسدآباد هفته بحرانی کرونا را پشت سر گذاشتهفته‌ای که گذشت آغاز مراسمات عروسی در شهراسدآباد پس از ماه صفر بود. همزمان شدن شروع عروسی‌ها و چند مورد فوت در این شهر به علاوه عدم همیشگی رعایت نکات توسط برخی از مردم بی توجه باعث شد شهر سیاه‌ترین هفته کرونایی را پشت سر بگذارد.
در این چند روز گذشته روزی نبود که خبر اسفناکی از کرونا به گوشمان نرسد. برگزاری چند عروسی، فوت تعدادی از انسانها، مراسم‌های ختم و دیگر اتفاقات باعث شد کرونا بیشتر از هر زمان دیگری در هفته‌ای که گذشت در سطح این شهرستان خودنمایی کند.

واقعا مشخص نیست چرا خیلی از مردم هنوز هم که هنوز هست اعتقادی به کرونا نداشته و آنرا یک شوخی تلقی می‌کنند؟
آمار بستری ما تاکنون از۲۵نفر فراتر نرفته نبود، اما در هفته‌ی اخیر به۴۵بیمار رسید، تداوم وضعیت موجود شرایطی بحرانی را بدنبال خواهد داشت همچنین تعداد فوتی‌های کرونا در هفته‌ی اخیر جهش قابل توجهی داشت.

مجید درویشی فرماندار اسد آباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا هفته‌ای که گذشت آمار بیماران بستری ما از۲۵نفر فراتر نرفته بود، اما در این هفته با توجه به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه به هشدار‌های اعلام شده آمار بستری شهرستان به عدد ۴۵ رسید.

او بیان کرد: هفته‌ای که گذشت تلخ‌ترین و سیاه‌ترین هفته‌ی کرونایی اسدآباد از ابتدای شروع این بیماری در شهرستان بود.

درویشی با اشاره به اینکه تداوم این وضع یک شرایط بحرانی را بدنبال خواهد داشت اظهار داشت: متاسفانه تعداد فوتی‌های کرونایی این شهر نیز در این هفته جهشی قابل توجه و رشد فزاینده‌ای را ثبت کرد.


فرماندار اسدآباد افزود: ما در هفته جاری برای اولین بار ساعاتی وارد پلن B شدیم که خوشبختانه با تلاش مدافعین سلامت و کادر درمان به پلن A سناریوی پیش بینی شده برگشتیم.

درویشی اضافه کرد:از همشهریان عزیز که تاکنون شیوه‌های بهداشتی را رعایت نکرده اند درخواست میکنیم با رعایت نکات ساده و صدالبته مهم همچون زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پرهیز از حضور در تجمعات و مهمانی‌ها کمک کنند بتوانیم به شرایط پایدار برگردیم.

او همچنین بیان کرد: لازم است به اطلاع برسانیم با توجه به مصوبه ستاد کرونا و همچنین هماهنگی با مقامات قضائی افرادی که پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد کرونا را رعایت نکنند با برخورد قضائی مواجه خواهند شد.

او همچنین عنوان نمود: صاحبان ملک و برگزار کنندگان مراسم‌ها نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و بازداشت خواهند شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار