مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: در زمینه ابتلا به کرونا پنهان‌کاری بیماران و حضور آنان در اجتماع یکی از علل اصلی افزایش این بیماری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسدالله ربانی مهر‌,مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: یکی از مشکلات کنونی این است که بسیاری از افراد با وجود داشتن علایم کرونا ، نسبت به آزمایش به بهانه‌های مختلف امتناع می‌کنند.

او ادامه داد: برخی به علت بالا بودن هزینه آزمایش، بی تاثیر بودن ویروس در کاهش توان کار و فعالیت افراد و مسائل اقتصادی نسبت به حضور در مراکز برای ویزیت و آزمایش و رعایت قرنطینه خانگی مقاومت می‌کنند.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان افزود: گردش افراد کرونایی در فضای عمومی جامعه و مواجهه با دیگر شهروندان سبب افزایش ابتلا به بیماری و افزایش آمار فوتی‌ها به ویژه در قشر مُسن و سالمند شده است.

ربانی‌مهر بیان کرد: شرایط کنونی کشور و استان در زمینه کرونا خوب نیست به گونه‌ای که در زمینه مبتلایان مثبت و فوتی‌های کرونا با عبور از شرایط قرمز به وضعیت سیاه نزدیک شده است.

او با بیان اینکه آمار روزانه متوفیان کرونا در همدان بین ۱۰ تا ۱۵ بیمار متغیر است افزود: با وجود افزایش اطلاع رسانی درباره کرونا توسط رسانه ها، صدا و سیما، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اما بی اعتنایی به دستورالعمل‌های بهداشتی رو به افزایش است.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: باید با بهره گیری از روش‌های نو، ابتکاری و هنرمندانه در انعکاس اخبار مربوط به کرونا مردم را نسبت به این بیماری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حساس کرد.

ربانی مهر گفت: به تازگی شاهد توزیع کارت عروسی و دعوت از مهمانان برای حضور در این مراسم به ویژه در شهر‌های مجاور مرکز استان بودیم، اما به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها نسبت به ممانعت از برگزاری این مراسم تاکید شده است.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: با وجود ایجاد محدودیت‌های کرونایی برخی صنوف همچنان در حال فعالیت هستند که برای برخی از این واحد‌ها اخطاریه صادر و به مرجع قضایی معرفی شدند با این وجود رعایت نشدن محدودیت‌های پیش بینی شده امکان شیوع بیماری را بیشتر کرده است.

ربانی مهر اضافه کرد: کادر درمان برای مقابله با کرونا مجاهدانه تلاش کرده حتی برخی از پزشکاران و پرستاران یک یا ۲ نوبت به ویروس کرونا مبتلا شدند بنابراین برای قدردانی از خدمات مدافعان سلامت و کمک به آن‌ها برای مهار بیماری، مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اواز علوم پزشکی خواست به منظور اطلاع رسانی درباره کرونا در تعامل با سایر نهاد‌ها برای تبلیغات محیطی از ظرفیت تلویزیون شهری، نصب بنر در اماکن پر رفت و آمد، تولید کلیپ و استفاده از بیلبورد بهره گیرد.

انتهی پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.