مدیر عامل شرکت ملی پست خبر داد؛

تقویت زیرساخت‌ های پست برای ارائه خدمات بهتر/ دستگاه‌ های اجرایی بخشی از کار‌های خود را به پست واگذار کنند

سبحانی‌فر درباره تحولات و برنامه‌های شرکت ملی پست توضیحاتی داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر تحولات شرکت ملی پست اظهار کرد: امروز باید به عنوان یک صنعت به پست نگاه کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: علاوه بر اینکه بحث خدمت در پست وجود دارد، به عنوان یک صنعت باید به پست نگاه داشت.

وی ادامه داد: چراکه صنعت پست بر بخش‌های مختلفی جامعه مانند: تولید، صنعت، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تاثیرگذار است.

سبحانی‌فر بیان کرد: باید نگاه خوبی به این صنعت داشته باشیم، اما متاسفانه این تغییر رویکرد با یک برنامه ریزی دراز مدت صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه خرید‌های اینترنتی و اقتصاد دیجیتال یک بستر فیزیکی نیاز دارد گفت: رویکرد ما به سمت اقتصاد دیجیتال و پست با فناوری‌های نوین است که بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشیم.

وی افزود: برای این رویکرد نیاز به زیر ساخت‌های لازم است که کار آن را شروع کرده‌ایم.

سبحانی‌فر بیان کرد: در طول ۲ ماه گذشته، بخشی از باری که باید حمل کنیم را با ریل جابجا می‌کنیم، چراکه حمل و نقل ریل کاهش هزینه، امنیت و کاهش آسیب پذیری را به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پست افزود: بخش دیگر ما بستر فضای الکترونیکی هست که باید ارتقا پیدا کند و این موضوع در حال انجام است، تا یک شبکه یکپارچه گسترده و ایمن را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما امروزه با همین فضای موجود، می‌توانیم بخش عمده‌ای از کار دستکاه‌های اجرایی که ارباب رجوع مراجعه می‌کند را به صورت نیابتی انجام دهیم.

سبحانی‌فر بیان کرد: در حال حاضر این کار در حال انجام است و این اقدام کاهش هزینه، کاهش رفت و آمد و ترافیک و صرفه جویی در وقت را برای مردم به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: همچنین این کار فساد اداری را به حداقل میرساند، چراکه اگر ارباب رجوع مراجعه نکند، قطعا مشکلات کمتر می‌شود.

وی گفت: بحث الکترونیکی کردن کار‌ها موضوعی است که امروز دولت دنبال می‌کند و یکی از همین اقدامات، موضوع دولت الکترونیک است.

سبحانی‌فر بیان کرد: بخشی از این کار الکترونیکی کردن کار‌ها فیزیکی است و قسمت فیزیکی کار را ما انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: در حال حاضر در حال تنظیم تفاهم نامه‌ای با بانک‌ها هستیم که کار افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات توسط پست انجام شود و افراد به بانک مراجعه نکنند.

وی گفت: ما امروز به سمتی می‌رویم که خیلی از خدمت‌ها را می‌توانیم به صورت نیابتی انجام دهیم.

سبحانی‌فر بیان کرد: ما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی مجازی کتاب برنامه ریزی‌هایی را انجام می‌دهیم، چراکه به دلیل کرونا نمایشگاه به صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پست افزود: در حال حاضر رویکرد تغییر پیدا کرده و ما به سمتی می‌رویم که هم خدمات را انجام دهیم و کمک به تولید کنیم.

وی ادامه داد: ما با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تفاهم نامه‌ای را تنظیم کرده ایم و داریم ict‌های روستایی را توسعه و گسترش می‌دهیم تا نمایشگاه محصولات هر روستا در آن ict گزاشته شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: رهسپاری خرید‌های اینترنتی در داخل و خارج از کشور را ما انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این موضوع یک تحول است ادامه داد: در این اقدام واسطه‌ها حذف می‌شوند و اقلام را از تولید کننده به مصرف کننده می‌رسانیم.

سبحانی‌فر بیان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۵ تن مرسوله به خارج از کشور ارسال می‌شود و هر روز زیرساخت‌ها را تقویت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: امیدواریم تاپایان سال این عدد را به بیش از ۱۰ تن در روز برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم دستگاه‌های اجرایی علاقه‌مند شوند کار‌ها را به پست واگذار کنند و ما به صورت نیابتی انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار