مدرسه آموزش از راه دور سالار در بخش اسماعیلی جیرفت امروز با حضور مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گودرز شاهمرادی، مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در  افتتاح مدرسه آموزش از راه دور سالار در بخش اسماعیلی جیرفت با اشاره به اهمیت بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به آموزش و تاثیر این طرح در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای وضع فرهنگی و بهداشتی شهرستان‌ها و مناطق گفت: طرح ملی آشتی با آموزش (آبا) از طریق آموزش از راه دور و با استفاده از تجهیزات آموزش الکترونیکی و ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای اجرا می‌شود.

او بیان کرد: دانش آموزان زیادی با وجود داشتن استعداد و علاقه درس خواندن به واسطه وضعیت نامطلوب اقتصادی خانواده از تحصیل باز می‌مانند که این موضوع آسیب‌ها و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد؛ اما امید است با اجرای کامل این طرح، شاهد کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل باشیم.

شاهمرادی افزود: موفقیت هر جامعه نیروی انسانی است و اینجا از این نظر محروم نیست.

او با ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: همه ما در تربیت فرزندان این مرز و بوم دخیل هستیم.

مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش اسماعیلی ظرفیت این را دارد که از نظر آموزش و پرورش استقلال پیدا کند و این حق مردم است.

او بیان داشت: تحصیل حق فرزندان است و در طرح آبا همه کسانی که از آموزش قهر کرده اند، باید به آموزش برگردند و این دغدغه آموزش  و پرورش است.

شاهمرادی از مردم بخش اسماعیلی و مسئولان بابت راه اندازی این مدرسه قدردانی کرد. 

حجت الاسلام محمد حسین نوزایی، امام جمعه بخش اسماعیلی نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به مشکلات بازماندگان تحصیل در این بخش، گفت: در بحث فضای فیزیکی باید نگاه ویژه‌ای به بخش اسماعیلی شود.

او فزود: بخش اسماعیلی از نظر آموزشی از مناطق دیگر محروم‌تر است و در یک کانکس حدود ۱۸ نفر درس می‌خوانند و سسیتم سرمایشی و گرمایشی در مدارس وجود ندارد.

حجت الاسلام نوزایی بیان کرد: خواسته مردم بخش اسماعیلی استقلال آموزش و پرورش است و امیدوارم این کار تحقق یابد. 

مهران سنجری، رییس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت  نیز در این مراسم گفت: علم محصول خوب دیدن و خوب شنیدن است.

او افزود: هدف طرح آشتی با آموزش این است که هیچ دانش آموزی بازمانده از تحصیل نباشد.

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.