معاون وزیر بهداشت درباره جزئیات محدودیت‌های کرونایی جدید در ۸۹ شهرستان و ۲۵ مرکز استان‌ها توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محدودیت‌های جدید کرونایی امشب ۸ آبان ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

رئیسی با اشاره به اینکه ۸۹ شهرستان مشمول محدودیت کرونایی شده است گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز خدمات شهری به ویژه شهرداری‌ها، تعمیرگاه‌ها و از طرفی عزیزانی که در خدمات پشتیبانی آب و برق و گاز و تلفن هستند مشغول ارائه خدمات خواهند بود و برای بقیه مشاغل در ۸۹ شهرستان محدودیت در نظر گرفته شده است البته بر اساس ارزیابی‌ها محدودیت‌ها قابل تمدید است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه محدودیت‌های یک هفته‌ای که از چهارشنبه اعمال می‌شود قابل تمدید است خاطرنشان کرد: قبلا شهرستان‌ها را به قرمز، زرد و سفید تقسیم بندی می‌کردیم، مراکز استان‌ها جمعیت بالایی دارند و آن‌ها حداکثر در مرحله قرمز قرار می‌گیرند و لذا برای آن‌ها محدودیت سه و چهار اعمال شده است.


رئیسی ادامه داد: در ۲۵ مرکز استان اعلام شده محدودیت برای مشاغل سه و چهار اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه یک عامل نمی‌تواند بیماری کرونا را کنترل کند بلکه باید چند عامل در کنار هم قرار بگیرد تا بیماری محدود شود گفت: محدودیت‌ها یک تنفس به بیمارستان‌ها است تا زنجیره بیماری کند شود.

 رئیسی با بیان اینکه ما هفت برنامه داریم گفت: یکی از برنامه‌های ما اجرای محدودیت‌های هوشمند است، این برنامه شهرستان‌ها را بررسی و مشخص می‌کند که عامل شیوع بیماری کجاست لذا شهرستان‌ها به زرد، قرمز و سفید تقسیم می‌شوند و عمدتاً در یک استان یک یا دو شهرستان وضعیت قرمز دارند.

او با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها افزایش تست‌ها است افزود:، اما تست، نیاز به بودجه دارد که اخیراً دولت مقداری از بودجه را تامین کرده است، از چهارشنبه تا جمعه آینده یعنی به مدت ده روز محدودیت‌ها اجرا یی می‌شود تا ارزیابی‌ها را انجام دهیم.

رئیسی با اشاره به اینکه هر هفته جلسه ستاد ملی برگزار می‌شود و ما هر هفته می‌توانیم تصمیمات جدید برای برخی از شهر‌ها بگیریم اظهار کرد: برای محدودیت‌های بیشتر مردم باید آمادگی داشته باشند، متاسفانه اعلام تعطیلی‌ها خوب اجرا نمی‌شود لذا تعطیلات نباید افزایش سفر‌ها را در پی داشته باشد، بیشتر مهمانی‌ها و دور همی‌ها باعث بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه امروز نخستین جلسه قرارگاه بود و تصمیمات خوبی هم گرفته شد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا همین قرارگاه در استان‌ها هم با ریاست استاندار برگزار شود تا مصوبات قرارگاه به صورت قابل قبول اجرایی شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
الان دقیقا کدوم جزئیات گفته شد؟