ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری دوره آموزشی آنلاین ساخت واکسن کووید ۱۹ حمایت می‌کند.

به گزارش حوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا نقشی تاثیرگذار در پایان دادن به روز‌های سخت شیوع کرونا در کشور داشته باشد. به همین دلیل از برگزاری دوره آموزشی آنلاین ساخت واکسن کووید ۱۹ حمایت می‌کند.

رویدادی فناورانه و آنلاین که موضوع ساخت واکسن از مرحله «تحقیق و توسعه تا ورود به بازار و الزامات رگولاتوری‌های مورد نیاز آن» را پوشش می‌دهد. این رویداد ۱۴ آبان توسط سازمان غذا و دارو و با همکاری و حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

همه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق، شرکت‌های تولیدکننده دارو، مراکز تحقیقاتی مستقر در دانشگاه‌ها و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این حوزه می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

ساخت واکسن کووید ۱۹، این روز‌ها به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دولت‌ها تبدیل شده و کشور‌هایی که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند، در یک مسابقه بزرگ و پیچیده به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند. رقابتی که برگ برنده‌ای برای دولت‌ها است تا توانمندی‌های علمی خود را به دنیا اثبات کنند.

در ایران هم علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها شرکت‌هایی هستند که بر روی ساخت این واکسن تمرکز کرده‌اند. تلاشی که هنوز خبر مستندی از آن منتشر نشده، اما امید‌ها برای به نتیجه رسیدن آن زیاد است. این رویداد فناورانه هم یک همکاری مشترک برای تسهیل روند ساخت واکسن کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار