معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تمام واحد‌های اقامتی این استان بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،اسکندر فلاح‌وند،معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا فعالیت تمامی هتل، تالار و باغ تالار‌های استان ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: بنابر مصوبه این ستاد در ۳۱ تیرماه امسال، فعالیت هتل‌های استان مجاز اعلام شد و این واحد‌های اقامتی در چندماه گذشته کم و بیش فعال بودند که اکنون به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در استان هرگونه فعالیت آن‌ها ممنوع و غیرمجاز است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: همچنین ۲ هزار و ۵۱۷ واحد صنفی متخلف استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های مقابله با این ویروس پلمب و تعطیل شده است.

فلاح‌وند بیان کرد: فعالیت گشت‌های مشترک نظارتی روزانه به صورت مستمر تداوم دارد و تاکنون نیز ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحد صنفی در استان بازدید شده است.

او افزود: در این راستا هفت هزار و ۳۴۱ واحد صنفی متخلف استان تذکر و اخطار دریافت کردند و در صورت مشاهده هر موردی بدون هیچگونه اغماضی اقدام قاطع در مقابل متخلفان صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: همچنین در راستای رسیدگی به شکایات مردمی استان تاکنون ۱۶۴ شکایت شهروندان از واحد‌های صنفی منجر به تذکر، پلمب و اخطار شده است.

فلاح‌وند گفت: از مردم و صاحبان اصناف تقاضا می‌شود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است، چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت‌های آن‌ها از جمله تعطیلی بازار همچنان برقرار است.

بر اساس تصمیم وزارت کشور از ساعت ۱۲ امروز دوشنبه دوازدهم آبان تا پایان هفته جاری خروج خودرو‌های شخصی پلاک بومی از خرم‌آباد و ورود خودرو‌های شخصی پلاک غیربومی به این شهرستان ممنوع است و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفین بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.