مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز۱۲ آبان ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

احتکار  ۵۰۰ میلیاردی لوازم ساختمانی در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه برنامه‌های مقابله‌ای خود با محتکران کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز مردم با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از احتکار تعداد بسیار زیادی از لوازم بهداشتی و تاسیساتی ساختمان‌های مسکونی و تجاری در انباری واقع در شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
احتکار ۵۰۰ میلیاردی لوازم ساختمانی احتکاری در اصفهان / ۳۵ فقره سرقت در پرونده سارقان باغ ویلا‌های خصوصی اصفهان


او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات طی بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص شد حجم بسیار زیادی از انواع لوازم بهداشتی و تاسیساتی مورد استفاده در ساخت ساختمان‌های مسکونی و تجاری برای مدت طولانی در این انبار احتکار شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه انبار مذکور فاقد پروانه کسب و شناسه ثبت انبار در سامانه اداره صنعت، معدن و تجارت بوده و موجودی انبار نیز به مبادی مربوطه اعلام نشده است گفت: کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های احتکار شده در این انبار را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تخمین زدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با محرز شدن احتکار کالا‌های مذکور، با دستور مقام قضائی نسبت به پلمب انبار اقدام و فرد محتکر نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه عده‌ای با سوء استفاده از شرایط اقتصادی کشور برای منفعت طلبی خود اقدام به احتکار کالا‌های اساسی کرده و با این عمل موجب نوسانات قیمت کالا‌ها در بازار و بروز مشکلات در زندگی مردم می‌شوند گفت: پلیس قاطعانه با محتکران برخورد کرده و اجازه نا امن کردن بازار را به آنان نمی‌دهد و در این راستا از مردم هم می‌خواهیم هرگونه اطلاعی از فعالیت‌های مجرمانه در این حوزه دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با آنان برخورد قانونی صورت گیرد.
 

۳۵ فقره سرقت در پرونده سارقان باغ ویلا‌های خصوصی اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغ ویلا‌های خصوصی شهروندان در حوزه منطقه شرق شهرستان اصفهان و شکایت مال باختگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از بازدید صحنه‌های سرقت و بررسی‌های دقیق علمی و هوشمند و استفاده از پایش تصویری مکان‌های وقوع سرقت موفق شدند پلاک یک دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت‌ها را شناسایی و با رد یابی آن هویت یکی از سارقان سابقه دار که در این سرقت‌ها دست داشت را به دست آورند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در ادامه مخفیگاه متهم شناسایی و ماموران با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با اعتراف متهم دستگیر شده همدست وی نیز در عملیاتی دیگر دستگیر و هر دو نفر در تحقیقات صورت گرفته به ۳۵ فقره سرقت از باغ ویلا‌های خصوصی شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ ترکیان گفت: با اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های خود در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو نفر برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

کشف ۳۷ کیلو حشیش درنایین

سرگرد"هادی کیان مهر بیان داشت:ماموران انتظامی شهرستان "نایین" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس و یک پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از پژو پارس ۳۷ کیلو و ۱۴۸ گرم حشیش کشف و در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد سواری ۴۰۵ نیز راه پاکن کن و همدست سواری پژو پارس است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۳ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

کشف ۲۹ دستگاه ماینر قاچاق دراصفهان

سرهنگ "حمیدرضا اکبری، در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی سودجو در شهرک صنعتی جی، اقدام به استخراج ارز دیجیتال بصورت غیر مجاز می‌کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه اطلاعاتی، قرارگرفت.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اینکه ماموران با اشراف اطلاعاتی مکان مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل مذکور ۲۹ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش دستگاه‌های کشف شده یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال، برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲۹ دستگاه استخراج ارز خارجی، به همراه پاور مربوطه و مقادیری سیم کابل و تابلو پریز برق توقیف و تحویل اداره املاک تملیکی شدند.

سرهنگ حمیدرضا اکبری اظهار داشت: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.



انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.